مسابقات علمی نجات تخم مرغ در چاراویماق برگزارشد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسابقه علمی "نجات تخم مرغ" به همت کانون علمی پژوهشی اداره اموزش وپرورش شهرستان چاراویماق در محل مدرسه زینبیه  و با هدف ایجاد شور و نشاط علمی در بین دانش اموزان باشرکت 70 نفردانش اموزدختر وپسر در این شهرستان برگزار شد.

صمد علیزاده رئیس اداره اموزش وپرورش چاراویماق به بیان نحوه برگزاری این مسابقه هیجان انگیز علمی پرداخت و گفت: این مسابقه یک طراحی مهندسی است که برای همه دانش اموزان ازاد است ونفرات شرکت کننده باید یک تخم مرغ را با ابزار مختلف از ارتفاع 10 متری پرتاب و سالم به زمین می رساندند .

وی گفت : خلاقیت در ساخت سازه نجات تخم مرغ ، نحوه اجرا و پرتاب و استفاده از مواد دور ریختنی در ساخت سازه از موارد امتیاز دهی به گروه ها بود .

علیزاده افزود: دانش اموزان در این مسابقات به سازه ه­ایی نیاز دارند تا از تخم ­مرغ شان در برابر سقوط از ارتفاع محافظت کند.

وی در ادامه سخنان خود به قوانین مسابقه اشاره کرد و گفت: در این مسابقه تخم مرغ نباید توسط چسب به سازه متصل شود و می‌بایست پس از پرتاب نیز به راحتی توسط داور از سازه جدا شود.

علیزاده  با بیان اینکه شاید قوانین پیچیده به نظر آید،گفت: معیار ما، وزن کمتر، دقت در پرتاب، زمان وخلاقیت دانش اموزان شرکت کننده بستگی دارد که نهایتا رتبه نفرات برتر شرکت کننده مشخص خواهد شد.

در پایان مسابقه به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی اهدا شد .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار