توافق نامه ساخت حوزه علمیه جامع جنوب شرق بین استاندار کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان امضا شد.

امضای توافق نامه ساخت حوزه علمیه جامع در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ توافق نامه ساخت حوزه علمیه جامع جنوب شرق امام صادق با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ، بین استاندار کرمان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امضا شد، این حوزه در زمینی به وسعت سه هکتار در کرمان ساخته می شود .

مدیر حوزه های علمیه کشورکه برای شب گذشته برای سفری سه روزه وارد کرمان شد ، در جمع طلاب حوزه علمیه ابراهیمیه کرمان اخلاق و شخصیت پاک را شاکله وجودی حوزه علمیه بر شمرد و خطاب به طلاب جوان گفت : اولین کار شما این است که در حوزه ها پایه های معنوی و اخلاق را استوار کنید.

آیت الله اعرافی همچنین با بیان این مطلب که نگاه حوزه باید بین المللی شود گفت : انتشار اهداف انقلاب و اسلام بوسیله جامعه المصطفی در جهان تجلی انقلاب است .

وی با بیان اینکه  به برکت انقلاب چند ده هزار تحصیل کرده حوزوی در دیگر کشورها  حاضرند گفت هم اکنون از 130 کشور در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند .

آیت الله اعرافی تمدن سازی حوزه را از برنامه های اصلی حوزه دانست و گفت : دراین راستا اجتهاد ما باید اجتهاد تمدن ساز شود که به زودی کتابی در این زمینه منتشر می کنیم.

وی با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به آسیب های اجتماعی گفت:  حوزه ها باید در کاهش این اسیب ها نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور از تهیه سندی و منشور حوزه بر اساس مطالبات رهبری و مراجع خبر داد و ابراز امیدواری کرد : سند پنج ساله رشد حوزه های علمیه کرمان تدوین شود.

در پایان این دیدار توافق نامه ساخت حوزه علمیه جامع جنوب شرق امام صادق به امضا رسید.

این توافق نامه دیشب بین استاندار کرمان و آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور امضا شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.