احراز صلاحیت 3 هزار و 707 داوطلب انتخابات شوراهای استان بوشهر

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: از مجموع 3 هزار و 939 داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، صلاحیت 3 هزار و 707 نفر احراز شده است.

احراز صلاحیت 3 هزار و 707 داوطلب انتخابات شوراهای استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید اسماعیل موسوی افزود: از میان داوطلبان، 76 نفر از شرکت در انتخابات انصراف دادند و صلاحیت 156 نفر احراز نشد .

با اشاره به این که صلاحیت هزار و 65 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها تائید شده است،بیان کرد: در شهرها از هزار و 181 داوطلب شرکت در این انتخابات،  35 نفر انصراف دادند و صلاحیت 81 نفر تائید نشد.

موسوی همچنین با بیان این که در روستاها صلاحیت دو هزار و 642 نفر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستا تائید شد، ادامه داد: در روستاها از دو هزار و 758 داوطلب، 41 نفر از حضور در انتخابات منصرف شدند و صلاحیت 75 نفر احراز نشد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: دوم اردیبهشت نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد و فرصت برای شکایت در این خصوص از همان روز آغاز شد.

موسوی تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آنها تائید نشده تا ششم اردیبهشت فرصت دارند اعتراضشان را به هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و استان اعلام کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با اشاره به این‌که هیات‌های نظارت بر انتخابات 10 روز فرصت دارند به شکایت ها رسیدگی کنند، افزود: تبلیغات برای داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که تحرکات داوطلبان در فضاهای مجازی رصد می شود، تاکید کرد: هیات‌های بازرسی انتخابات وکمیته حقوقی ستاد انتخابات فعالیت‌های داوطلبان را در فضای مجازی رصد و با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.