پیام وزیر ارشاد به کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) کرمان قرائت شد.

پیام وزیر ارشاد به کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله در کرمان که هم اکنون توسط محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرائت شد؛ آورده است:

فرارسیدن بعثت خاتم انبیا و اشرف اوصیا، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم را به شما عزیزان شرکت کننده در دومین کنگره پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) صمیمانه تبریک می گویم؛ امیدوارم برگزاری این نشست معنوی در این ایام مبارک، نتایج و دستاوردهای عملی برای همه دوستداران و دلدادگان مکتب حیات بخش اسلام داشته باشد.

سیره نبوی، مجموعه ای همبسته و منسجم از سجایای اخلاقی و آموزه های عقلانی است که مسیر هدایت، رشد و تعالی بشر رابه روشنی ترسیم می کند؛ پیامبر گرامی اسلام که پیام آور صلح و دوستی و پیام رسان مدارا و اخلاق است، هدف غایی از بعثت و رسالت خویش را به کمال رساندن مکارم اخلاقی می داند.

خداوند متعال نیز در قرآن کریم او را به «خُلق عظیم» یعنی دارای اخلاق نیکوی برجسته می ستاید. خاندان اهل بیت عصمت علیهم السلام نیز که پرورش یافته مکتب نبی مکرم اسلام هستند، اسوه های اخلاق و نمونه های عملی فضایل اخلاقی برای راهنمایی و هدایت انسان می باشند؛ به بیان دیگر پشتوانه اخلاقی و معرفتی و مهم ترین سرمایه فرهنگی جامعه، دین و آموزه های دینی و مصادیق عملی آن یعنی همین چراغ های هدایت هستند.


اخلاق، مهمترین سرمایه بشری و شاخصه اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی ما است؛ جامعه اخلاق مدار، در مسیر توسعه و دستیابی به فضیلت های انسانی حرکت می کند.

انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران نیز به رهبری امام خمینی(ره) با هدف حاکمیت اخلاق صورت گرفت و چارچوب های ارزشی نظام برخاسته از آن جدا از فضایل اخلاقی نبوده است؛ بی سبب نیست که در دهه نخست انقلاب و با وجود شرایط دشواری که تغییر نظام و عدم تثبیت نظام جایگزین از یک سو و جنگ تحمیلی از سوی دیگر ایجاد کرده بود، ما شاهد در اوج بودن شاخص های اخلاقی و رفتار کرامت مندانه جامعه بودیم؛ ایثار و از خود گذشتگی، صداقت و راستگویی، صبر و مدارا ، سازگاری و همزیستی و رشادت و ایستادگی مقابل دشمنان و دهها خصلت نیکوی دیگر ویژگی ای اخلاقی جامعه آن روز بود.

اگر در جامعه امروز با چالش های اخلاقی مواجه هستیم، راه برون رفت از چنین وضعیتی بازگشت به سیره پیامبر مکرم اسلام و حاکمیت اخلاق به عنوان مهمترین نیاز جامعه است تا با رویکردی خردورزانه، فعالانه و صبورانه، برای دور شدن از ورطه افراط و تفریط گام برداریم، در این صورت می توانیم به بیان حقایق اسلام و چهره رحمانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بپردازیم و گرد وغبار قرائت مجعول از این دین رحمت آفرین را از رخسار آن بزداییم.


از خداوند متعال برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت و بهره مندی از عنایت و توجه پیامبر گرامی اسلام و شجره طیبه اهل بیت (علیهم السلام) را مسألت دارم.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار