نامزدهای انتخابات باید در چارچوب قانون تبلیغات کنند و کسانی که تائید نشدند باید در فرصت قانونی که وجود دارد از طریق مراجع قانونی نسبت به اعتراض خود اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه تائید صلاحیت‌ها به پایان رسید، اظهار داشت: اعلام صلاحیت‌ها به کسانی که خود را در معرض این امتحان قرار داده بودند ابلاغ شد که تعدادی تائید شدند و امیدواریم خداوند توفیق دهد که در شوراهای اسلامی شهر و روستا خدمت کنند.

یوسف کریمی افزود: نامزدهای انتخابات باید در چارچوب قانون تبلیغات کنند و کسانی که تائید نشدند باید در فرصت قانونی که وجود دارد از طریق مراجع قانونی نسبت به اعتراض خود اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی به قصد خدمت به مردم خود را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنند که اولویت برای کاندیداها باید رعایت اخلاق باشد و اگر اخلاق انتخاباتی وجود نداشته باشد تفاوتی بین نظام و مسؤولان کشور با دیگر کشورهای جهان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ شخصی بداخلاقی پذیرفته نیست و آنچه باعث بروز برخی مشکلات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران گذشته شد بداخلاقی از سوی برخی کاندیداها و طرفداران آن‌ها بود که باید از بداخلاقی‌ها در این دوره از انتخابات دوری شود.

کریمی با تأکید بر اینکه تقوا و اخلاق انتخاباتی که باید سرلوحه همه خدمتگذاران و مردم قرار بگیرد، ابراز کرد: در جمهوری اسلامی ایران در بحث انتخابات قانون جامع و شفافی وجود دارد که در کشور قانون فصل‌الخطاب است و کسی حق ندارد درباره التزام نداشتن به قانون اظهار نظری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت قانون یک اصل است، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات باید از طریق رسانه‌ها و فعالان این حوزه در این ایام مورد توجه قرار بگیرد، مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات نیز بسیار مهم است.

دادستان شهرستان خمینی‌شهر اعلام کرد: در دادگستری شهرستان خمینی‌شهر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است و اگر مردم تخلف و جرم انتخاباتی را مشاهده کردند می‌توانند به دادستان شهرستان اطلاع دهند تا ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی آن را بررسی کرده که با هرگونه تخلفی در شهرستان با قاطعیت برخورد انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: دستگاه قضایی و دادگستری شهرستان و دادستان شهرستان با سه اصل قانون‌مندی، بی‌طرفی، امانت‌داری در انتخابات حضور فعال داشته و نقش مؤثری را ایفا می‌کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.