گردنه سخت گذر عسل کشان در شهرستان کوهرنگ بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ منوچهر سلمانزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گردنه سخت گذر عسل کشان واقع در شهرستان کوهرنگ، امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۹۶ بازگشایی شد.

وی افزود: عملیات بازگشایی این گردنه با تلاش دو گروه راهداری از سمت چلگرد و از سمت روستای سرآقاسید و با استفاده از تجهیزاتی از قبیل بولدوزر، گریدر و لودر، ۲۰ شبانه روز به طول انجامید.

سلمانزاده با بیان اینکه گردنه عسل کشان از ۱۱ آذرماه ۹۵ به دلیل بارش برف و کولاک مسدود بود اضافه کرد: طول مسیر برفگیر این گردنه ۲۵ کیلومتر می‌باشد که ارتفاع برف در آن به ۶ تا ۱۲ متر می‌رسید.

وی ادامه داد: با بازگشایی این گردنه پس از ۶ ماه، ارتباط یک هزار خانوار با حدود ۵ هزار نفر جمعیت با چلگرد مرکز کوهرنگ فراهم و خدمات رسانی به ۳ هزار نفر از عشایر کوچرو از استان خوزستان به این شهرستان نیز میسر شد.

سلمانزاده گفت: گردنه عسل کشان از مسیرهای سخت گذر دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، هر سال با بارش اولین برف پاییزی به مدت حدود ۶ ماه مسدود می‌شود که در مدت بسته بودن محور، ارتباط این مناطق تن‌ها از طریق مسیرهای متصل به استان‌های لرستان و اصفهان امکانپذیر است.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار