حوادث ناشی از کار در استان پارسال به سال ماقبل 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در سال گذشته ارائه خدمات آمو‌زشی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار به میزان 37 هزارنفر ساعت محقق شد و امسال ارائه​ 80 هزار نفرساعت آموزش دراین​ زمینه هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی و خدماتی در استان گفت: : تولید پوشاک و رونق آن از ظرفیت های توسعه اقتصادی استان است و هم اکنون ظرفیت تولید یک میلیون دست پوشاک در استان ایجاد شده و برای 453 نفر اشتغال ایجادشده است.

وی درباره نرخ بیکاری در استان افزود: نرخ بیکاری در این استان 11.1 درصد و پایین تر از میزان میانگین کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات در زمینه بیکاری نداشتن مهارت است.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی ما مهارت لازم برای ورود به بازار کار ندارند، گفت: خیلی از رشته های دانشگاهی ما تطابقی با نیاز بازار ندارد.

نوری به فرارسیدن هفته مشاغل، بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان خلاق، نخستین بازارچه دانش آموزی کارافرین در استان راه اند ازی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این بازارچه در 80 غرفه در مجموعه ورزشی کارگران امام علی (ع) در روزهای 17 و 18 ماه جاری فعالیت می کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
کاهش داشته ؟