مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششم اردیبهشت‌ماه جاری مهلت بهره‌مندی از مزایای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان پایان می‌یابد و تمدید نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مهلت بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تمدید نمی‌شود
13 هزار کارگاه در کهگیلویه و بویراحمد مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند. 

تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 870 میلیارد ریال از بخش‌های دولتی و خصوصی طلب دارد. 

مرحله طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب از سوی سازمان تأمین اجتماعی از 15 خرداد 95 تا 15 شهریور 95 اجرا شد و مرحله دوم این طرح از 15 دی 95 تا ششم اردیبهشت 96 مصوب شده است. 

عباس نورمحمدی اظهار داشت که طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب باهدف حمایت از تولید و اشتغال و کمک به رونق فضای کسب‌وکار در کشور به اجرا گذاشته شد. 

وی از کارفرمایان خوش‌حساب واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی خواست تا در فرصت باقی‌مانده برای بهره‌مندی از این طرح به شعبه های تأمین اجتماعی استان مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند تا جرائم بیمه‌ای آنان بخشوده شود. 

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، خوش‌حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه را از مهمترین شرایط استفاده از مزایای قانون بخشودگی جرائم عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های تعطیل، ورشکسته و غیرفعال مشمول این قانون نیستند. 

وی افزود: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه‌ای کارفرما بخشیده می‌شود و درصورتی‌که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می‌گیرد. 

به گفته وی، کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، در صورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم برخوردار خواهند شد. 

وی مهلت مراجعه کارفرمایان برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را تا ششم اردیبهشت ٩٦عنوان کرد و از کارفرمایان خواست در فرصت باقی‌مانده برای بهره‌مندی از مزایای این طرح به شعب تأمین اجتماعی استان مراجعه کنند تا جرائم بیمه‌ای آنان بخشوده شود. 

تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دارای 93 هزار بیمه شده اصلی است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.