دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به 26 درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حسین بهمنی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق کالا موجب تعطیلی تولید داخلی و افزایش بیکاری در کشور می‌شود، اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال 94،  320 میلیارد ریال بوده که در سال گذشته کشفیات کالای قاچاق با افزایش 26 درصدی به 403 میلیارد ریال رسیده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال 94 تعداد افراد دستگیر شده در زمینه قاچاق کالا یک هزار و 497 نفر بوده که در سال گذشته تعداد متهمان دستگیر شده زن و مرد به یک هزار و 835 نفر افزایش داشته است.

وی به تعداد پرونده‌های متشکله در این خصوص اشاره کرد و افزود: یک هزار و 787 فقره پرونده در سال 94 تشکیل شد که این تعداد در سال 95 به یک هزار و 985 فقره رسیده، همچنین در سال 94، 605 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شد که این تعداد در سال 95 به 683 دستگاه افزایش داشته است.

این مسؤول به برخی از اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اشاره کرد و گفت: سفارش تعداد 5 دستگاه ایکس‌ری کامیونی به وزارت دفاع جهت حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از کالا و ارز، شناسنامه‌دار کردن پوشاک خارجی وارداتی و ایجاد و راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش تاخیر در اخذ مجوزها شده و از سوی دیگر موجب تسریع در ترخیص کالاها را فراهم می‌کند از جمله اقدامات این کمیسیون است.

بهمنی با اشاره به صدور پروانه الکترونیکی و حذف برگ سبز گمرکی که قبلا امکان جعل و سوء استفاده از آن وجود داشته افزود: استقرار و توسعه سامانه جامع امور گمرکی در کلیه گمرکات اجرایی کشور، راه‌اندازی سامانه ارسال و دریافت اطلاعات به صورت الکترونیکی بین گمرکات و بکارگیری پلمپ الکترونیکی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مؤثر است.

وی در پایان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع انبارها به منظور کنترل و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، انسداد و کنترل مرزهای کشور جهت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و ایجاد انگیزه و تقویت دستگاه‌های کاشف به منظور جلوگیری و کشف کالاهای قاچاق با اختصاص حق‌الکشف از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.