معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تشکیل شبکه مشترک در راستای باز آفرینی شهری

ایزدی گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری با هدف ایجاد وحدت رویه در سیاستگزاری، برنامه ریزی و اجرا تشکیل شد.

تشکیل شبکه مشترک در راستای باز آفرینی شهری
سعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تشکیل شبکه همکاری مشترک در سطح ملی، استانی و شهری گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری و ستادهای متناظر با حضور ۲۲ دستگاه و نهاد عضو و با هدف ایجاد وحدت رویه در سیاستگزاری، برنامه ریزی و اجرا تشکیل شد.
 
وی افزود: در ستاد ملی باز آفرینی شهری ۲۸ جلسه و اتخاذ ۳۱۱ مصوبه، راه اندازی ۴ کارگروه تخصصی و تصویب ۵ دستوالعمل و آیین نامه اجرایی و ابلاغ به دستگاههای مربوطه، تشکیل ۱۳۰ جلسه ستاد استانی و ۲۶۹ جلسه ستاد شهرستان از سال ۹۴ تاکنون با ۹۸۰ مصوبه انجام شده است.
 
 مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران توضیح داد: با توجه به وجود دستگاه‌های دخیل و عدم همگرائی و هماهنگی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این نهادهای ذیربط، تشکیل شبکه‌ای از این کنشگران برای هم راستاسازی سیاست‌ها، هماهنگی اقدامات، هم افزائی منابع و تبیین برنامه اقدام جامع مشترک در سطح ملی (ستاد ملی) و ستادهای متناظر استانی و شهری ضروری بود.
 
ایزدی با اشاره به اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی هر ۱۵ روز یکبار تشکیل می‌شود افزود: این جلسات سبب ایجاد عزم ملی بین کلیه دستگاه‌های دخیل و نمایندگان آن‌ها در سطح استانی و شهری شده است.
 
وی اظهارداشت: تاکنون ۲۸ جلسه ستاد ملی تشکیل شده و بالغ بر ۲۹۵ مصوبه داشته است. تشکیل کارگروه‌های تخصصی پنج گانه زیر مجموعه ستاد ملی (کارگروه پیش گیری، کارگروه اجتماعی، کارگروه اقتصادی، کارگروه مدیریت روستاهای واقع در حریم) از جمله این کلرگروه‌ها به شمار می‌رود.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک از جمله مهمترین اقدامات همسو کننده دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد ملی به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار