معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: مساله برجام در فضای سیاسی کشور مظلوم واقع شده است، چرا که کمتر فرصتی پیش آمده تا نقد علمی و همه جانبه در مورد آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در همایش برجام، صلح و امنیت بین الملل در دانشگاه تهران گفت: در بحث هایی که در مورد برجام اتفاق افتاد مساله این نبود که برجام چیست، بلکه این بود که چه کسی آن را انجام داده است و چون جناح مقابل این اقدام را پیش برده است، پس برجام بد بوده است.

وی ادامه داد: این مساله، مساله جناح‌ها و طیف‌های سیاسی نیست مساله فرهنگ غلط سیاسی است؛ نهاد سیاست در کشور ما زنگار زده است. به جای اینکه با مسایل از زوایه منافع ملی نگاه کنیم و خوب یا بدش را بررسی کنیم، متاسفانه تیشه به ریشه می‌زنیم، چون احساس می‌کنیم که رقیب از شاخه می‌افتد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در مورد برجام نیز این اتفاق افتاد که متاسفانه افراد با زاویه سیاسی وارد نقد شدند و با دید علمی نگاه نکردند.

وی افزود: امروز برجام که از نقاط قوت دیپلماسی کشورمان است توسط برخی از مدعیان، سیاه نمایی می‌شود؛ برجام فقط یک مساله سیاسی و یا نظامی نیست بلکه سطحش ارتقا یافته و تبدیل به مساله فرهنگی شده است.

سرسنگی عنوان کرد: برجام امروز شاخص بین دو تفکر است تفکری که می‌گوید نیازی به تعامل با دنیا نداریم و همین گونه منزوی می‌مانیم و در مقابل، تفکری که می‌گوید نمی‌شود در جهان کنونی درهای کشور را بست.

وی تاکید کرد: برجام شاخص دو نوع تفکر است به گونه‌ای که در اولی تعامل با جهان، عزت را از دست می‌دهد و دومی تعامل را نیاز می‌داند و در کنار آن اصول را رعایت کرده و عزت نظام را حفظ می‌کند.

سرسنگی اضافه کرد: بنابراین برجام، فرصت خوبی است که نشان دهیم به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم و این که ایرانی‌ها ترسی از مذاکره ندارند و اهل گفت و گو هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برجام توانست مسیر جدیدی را در حرکت اجتماعی ما ایجاد کند. البته حتما نقاط ضعفی هم دارد که باید اندیشمندان آن را بررسی کنند، اما باید نقاط مثبت را دید و به عنوان دستاورد علمی پاس داشت.

سرسنگی یادآور شد: برجام دستاورد ملی و متعلق به همه جناح‌ها و تفکرات سیاسی در کشور است و معتقدم ملتی که دستاوردهای ملی خود را قدر نداند موفق نیست و موفقیتی نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار