مجله اشپیگل گزارش داد هزاران نفر از عناصر طالبان طی دو سال گذشته وارد خاک آلمان شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، مجله اشپیگل گزارش داد هزاران نفر از عناصر سابق طالبان در دو سال گذشته در میان هجوم پناهجویان به آلمان وارد خاک این کشور شده‌اند.

دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان به مقامات امنیتی این کشور اطلاع داد هزاران نفر از عناصر طالبان را در میان این مهاجران شناسایی کرده است. برخی از این مهاجران، در روند درخواست پناهندگی، خود را از اعضای سابق طالبان معرفی کرده اند.

در این گزارش آمده است دستکم 70 مرد افغان تحت بازجویی دادستان کل آلمان قرار گرفته اند. با این‌حال، مشخص نیست این افراد از اعضای فعال طالبان هستند یا خیر.

همچنین، اشپیگل اعلام کرده است 6 نفر از این افراد در بازداشت هستند و جلسه دادگاه بسیاری دیگر از این افراد نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

با این‌حال، تاکنون دفتر مهاجرت و دفتر دادستانی آلمان درباره این گزارش اظهار نظر نکرده اند.

دولت آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – که به دلیل پذیرفتن شمار بالایی از پناهجویان -- به خصوص پس از وقوع چند حمله تروریستی مرتبط با این پناهجویان در سال گذشته میلادی -- مورد انتقادات شدید قرار گرفته است، به اخراج مهاجرانی که وضعیت پناهندگی آن‌ها رد شده است می‌پردازد.

آنگلا مرکل ضمن دفاع از اخراج این مهاجران گفته است حدود 55 درصد از مهاجران افغان توانسته اند در آلمان پناهنده شوند. در این میان، وضعیت پناهندگی 45 درصد آن‌ها رد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار