نمک مصرفی روزانه ی مردم یزد دو برابر حد مجاز است.

  رضا مورکیان  مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: استفاده از جوش شیرین و نمک غیراستاندارد در تهیه و طبخ نان، بیماریهای گوارشی و فشار خون را به همراه دارد.

 مورکیان با تاکید بر شرایط نگهداری آرد مصرفی نانوایان افزود:آرد مورد استفاده در تهیه نان باید در شرایط محیطی فاقد رطوبت و دسترسی حشرات نگهداری شده و حتما قبل از استفاده باید الک شود.

وی گفت: با همکاری نانوایان و ارائه آموزش های لازم از سوی معاونت بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه، می توان بهبود دهنده های مجاز خوراکی را جایگزین افزودنی های غیر استاندارد کرده و نان مرغوب و فاقد آلودگی های بهداشتی به مصرف کننده عرضه کرد.

مورکیان در این همایش با اشاره به اینکه نمک مصرفی روزانه ی مردم یزد دو برابر حد مجاز است از اجرایی شدن برنامه ی سند بهبود کیفیت نان در سال جاری خبر داد و افزود: شاخص ترین برنامه ی اجرایی این سند، کاهش نمک مورد استفاده در طبخ نان است.
 
همزمان بادومین روز از هفته سلامت همایش نان سالم، جامعه سالم با حضور نانوایان شهر یزد، معاون بهداشتی و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.