مسئول برگزاری مسابقات حوزه‎های علمیه جهان اسلام از برگزاری این مسابقات در قم و با حضور ۵۶ طلبه از ۴۳ کشور جهان خبرداد.

مسابقات بین‎المللی قرآن طلاب حوزه‎های علمیه جهان اسلام برگزار می‎شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حسین اسدی در جمع خبرنگاران افزود: این مسابقات از روز سوم اردیبهشت و از ساعت ۱۶ بعد از ظهر با برگزاری مختصر مراسم افتتاحیه آغاز می‎شود و پس از تداوم مسابقات در روز دوشنبه آئین اختتامیه در روز سه شنبه با حضورآیت‎الله‎ العظمی مکارم شیرازی و سخنرانی آیت‎الله اعرافی و نماینده، ولی فقیه در اوقاف در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شعار این مسابقات نیز «یک کتاب یک امت» است، ادامه داد: این مسابقات به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‎شود و اولین باری است که چنین مسابقاتی در چنین سطحی در قم اجرا می‎شود.
 
وی برگزاری این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هیئت داوران این مسابقات نیز جزو بهترین داورانی هستند که در بخش‎های مختلف از کشورهای گوناگون جهان به داوری اجرا می‎پردازند.

مسئول برگزاری این مسابقات بیان کرد: در مراسم افتتاحیه برنامه خادمان آستانه کریمه اهل بیت) ع) نیز با حمل پرچم مبارک حرم مطهر همراه خواهد بود؛ زیارت حرم و تور حرم شناسی، برگزاری محافل قرآن کریم در هر شب، زیارت حرم امام خمینی و دیدار با مقام معظم رهبری در هفتم اردیبهشت ماه و همچنین برگزاری برنامه پایانی با حضور در حرم شریف امام رضا (ع) از دیگر برنامه‎های جانبی این مسابقات است.

وی گفت: همچنین در حاشیه این مسابقات مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات پژوهش‎های قرآنی کشور در همان مکان برگزار خواهد شد.

اسدی اظهارکرد: مسابقات در دوره‎های آینده بیش از دو رشته و لحاظ رشته‎های مفهومی و پژوهشی و علمی و معرفتی برگزار خواهد شد؛ امسال نیز پس از برگزاری مسابقات قرآن طلاب و معرفی دو نفر برگزیده، طلاب سراسر جهان نیز در ۳۰ کشور به رقابت پرداختند و در نهایت برترین‎‌ها به این مسابقات دعوت شدند.

وی افزود:طلاب حوزه علمیه از ابتدای فعالیت علمی، ترویجی و تبلیغی خود عمل به قرآن و همچنین نشر معارف قرآنی و بسط گسترش مبانی قرآنی را در دستور کار خود قرارداد و همچنین خود را همیشه خادم قرآنی می‎دانند.

مدیر اجرایی مسابقات قرآن حوزه‎های علمیه جهان اسلام بیان کرد: آثار گران بهای حوزه‎های علمیه در عرصه تفسیر و علوم قرآنی و مهارت‎های دیگر قرآنی از جمله خدماتی است که حوزه‎های علمیه به قرآن داشته‎اند؛ از دیرباز نیز خاستگاه قرآن کریم از حوزه‎های علمیه بوده است.

وی گفت: این مسابقات نیز به سبب افزایش و تعمیق انس طلاب جهان اسلام با قرآن کریم برنامه ریزی و اجرا شده است و قطعا دستاوردهای بسیار زیادی نیز به یادگار خواهد گذارد.

وی گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‎های نخبگان قرآنی طلبه جهان اسلام، ارتباط عمیق و تقریبی بین حوزه‎های علمیه جهان اسلام و همچنین انسجام و هدفمندی آموزشی و علمی در مراحل آتی از دیگر اهداف این مسابقات است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار