شرکت تایوانی "یانگ مینگ" ارائه خدمات کانتینری و حمل‌و‌نقل دریایی به ایران را به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه متوقف کرد.

خدمات کانتینری یک شرکت تایوانی به ایران متوقف شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت حمل و نقل دریایی "یانگ مینگ" تایوان، خدمات کانتینری خود به جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تنش‌های منطقه‌ای متوقف کرد.

شرکت یانگ مینگ نخستین خط حمل و نقل خارجی بود که پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران تصمیم گرفت فعالیت اقتصادی خود با ایران از سر بگیرد. این در حالی است که یکسال پس از لغو تحریم‌های بین المللی علیه تهران، این شرکت تصمیم گرفته روابط تجاری و بازرگانی خود با ایران را متوقف کند.

یانگ مینگ نهمین شرکت حمل و نقل کانتینری بزرگ در جهان است که حضور چندان پررنگی در ایران نداشته است و حیطه فعالیت آن فقط به یک بار در هفته محدود می‌شد.

مدیر اجرایی این شرکت در گفتگو با رویترز اعلام کرد شرکت یانگ مینگ ارائه خدمات کانتینری و حمل ونقل دریایی به ایران را به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه و تحریم‌های یکجانبه اخیر علیه این کشور متوقف کرده است.

رکود جهانی در صنعت حمل و نقل دریایی و کشتیرانی موجب شد این شرکت تایوانی برای جلوگیری از زیان ناشی از رکود، معاملات سهام خود را تا اوایل ماه مه متوقف کند و در برخی از مسیرهای دریایی خود تغییراتی بدهد. این در حالی است که مقامات این شرکت فقط مسائل ژئوپولیتیکی در خاورمیانه را علت اصلی توقف خدمات به ایران عنوان کرده است.

یک گروه فشار وابسته به آمریکا که مسئول توقف تجارت شرکت‌های خارجی با ایران است، تصمیم شرکت تایوانی یانگ مینگ برای توقف خدمات کانتینری به ایران را اقدامی بسیار عاقلانه توصیف کرد.

با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران همچنان پایدار است و این موضوع هرگونه تجارت کشور‌ها و شرکت‌های خارجی با ایران را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار