هشت هزار و 794 نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان توسط هیات های نظارت بر این انتخابات در شهرستان های استان احزار صلاحیت شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان  تعداد کل داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان را 10 هزار و 989 نفر اعلام کرد و گفت: از این آمار، چهار هزار و 504 داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 6 هزار و 485 نفر برای انتخابات شوراهای روستاهای استان ثبت نام کردند.

احمدرضا ضیایی اضافه کرد: 363 نفر از این افراد که 215 نفر آنها مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 148 نفر مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان بود، انصراف دادند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان اظهارکرد: هیات های اجرایی شهرستان های استان صلاحیت 10 هزار و 140 نفر را احراز کرده بودند که پس از بررسی در هیات های نظارت شهرستان های استان این آمار به هشت هزار و 794 نفر کاهش یافت.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان را سه هزار و 861 کرسی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.

ضیایی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها از سوی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان های استان اصفهان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان احراز نشده است می توانند از سوم تا 6 اردیبهشت شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان ارائه دهند.

وی افزود: هیات نظارت استان ( انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا)، پس از رسیدگی و بررسی شکایت این داوطلبان، نظر خود را 17 اردیبهشت به فرماندارهای اصفهان اعلام خواهد کرد.

انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.