نماینده اسبق کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: تا به حال توانسته‌ایم تنها از ده درصد ظرفیت‌های معادن کشور بهره ببریم و هنوز تا 9 برابر دیگر برای استفاده از این منابع، ظرفیت داریم.

بهره برداری ۱۰ درصدی از ظرفیت‌های معادن کشور/ رشد صنایع معدنی در مقابل صنایع نفتی قرار نداردموید حسینی صدر، نماینده اسبق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نباید فکر کنیم که با تقویت صنایع معدنی در جهت تضعیف صنایع نفتی قدم برداشته ایم بلکه باید در کنار افزایش پتانسیل‌های بهره برداری از معادن ، در صنایع نفتی نیز پیشرفت کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 125 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که در صورت وجود ساز و کار درست و صرف چنین منابع عظیمی در حوزه صنایعی چون خودروسازی، پتروشیمی و نیروگاه‌سازی تحول عظیمی در اقتصاد کلان کشور پدید آمده و از هدر رفت این منابع در بخش سوداگری جلوگیری شده است.

این کارشناس صنعتی در ادامه تأکید کرد: تا به حال توانسته‌ایم تنها از ده درصد ظرفیت‌های معادن کشور بهره ببریم و هنوز تا 9 برابر دیگر برای استفاده از این منابع، ظرفیت داریم.

وی در پایان اظهار داشت: در صورت بهبود فضای کسب و کار و تشکیل شرکت‌های سرمایه گذاری برای پروژه‌های بزرگ می‌توان به بهره‌برداری و سود بیشتر در حوزه معادن کشور امیدوار باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار