عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:در دولت یازدهم رفت و آمدهای هیأت های تجاری و اقتصادی به ایران بیشتر به حالت نمایشی بودند چراکه خودشان هم با این مشکل روبرو بودند که بانکها حسابهای آنها را مسدود کرده بودند.

///////////////حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر از نرخ رشد اقتصادی 5 درصد برای سال جاری صحبت می شود به نظر شما آیا این نرخ محقق می شود،گفت:نه تنها این مقدار باید محقق شود بلکه باید بیشتر از این میزان هم باشد.

وی اظهار داشت: نقدینگی در دست مردم تقریباً دو برابر شده و از جهت دیگر مردم قدرت خرید ندارند،که رکود موجود در بازار ناشی از همین امر است.

حاجی دلیگانی درپاسخ به این سوال که مهمترین قدمی را که دولت در حال حاضر باید در خصوص رفع مشکلات اقتصادی بردارد چیست،یادآور شد:جامعه به دنبال رونق اقتصادی است. گامی که دولت باید در این راستا بردارد رفع تبعیض  بین حقوق بگیران است. از طرف دیگر دولت لایحه لازم را برای دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری هنوز ارائه نداده است.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور آیا زمان تک نرخی شدن نرخ ارز فرا نرسیده،گفت: اگر بانک مرکزی درست عمل کند می تواند این کار را به انجام برساند.

وی با اشاره به ورود هیأت های تجاری عنوان کرد: در دولت یازدهم رفت و آمدهای هیأت های تجاری و اقتصادی به ایران بیشتر به حالت نمایشی بودند چراکه خودشان هم با این مشکل روبرو بودند که بانکها حسابهای آنها را مسدود کرده بودند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار