مقامات کویت، فلسطین و الجزایر در پیام‌هایی جداگانه حمله تروریستی به خیابان شانزلیزه پاریس را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، مقامات کشورهای کویت، فلسطین و الجزایر در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به خیابان شانزلیزه پاریس را محکوم کردند و با مردم این کشور ابراز همدردی کردند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت  در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: کویت حادثه تروریستی که در پاریس به وقوع پیوست و به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن یک نفر منجر شد، را به شدت محکوم می کند.

به گفته خبرگزاری کویت، حکومت کویت در کنار فرانسه است و تمامی تدابیر امنیتی این کشور را تایید می کند؛ زیرا کویت در مبارزه با خشونت و تروریسم در تمامی اشکال آن موضع ثابتی دارد.

کویت بار دیگر از جامعه جهانی خواست تلاش های خود را برای جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی افزایش دهد و وقوع این حادثه را به دولت و ملت فرانسه تسلیت گفت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در پیامی به فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، حمله تروریستی خیابان شانزلیزه را تسلیت گفت.

وی در پیامش این حمله را اقدامی «بزدلانه» خواند و تاکید کرد که دولت و ملت فلسطین در مسیر مبارزه با تررویسم  در کنار مردم  و رئیس جمهور فرانسه هستند.

محمود عباس به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفت و شفای عاجل را برای افراد زخمی خواستار شد.

همچنین عبدالعزیز بن علی شریف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه الجزایر حمله تروریستی  پاریس را محکوم کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه بار دیگر تاکید کرد که مبارزه با تررویسم کاری دشوار و نیازمند هشیاری مستمر است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم نیازمند بسیج امکانات ضروری و وحدت بخشیدن به تلاش های جامعه جهانی برای پایان دادن به آفتی است که در سراسر جهان منتشر شده است.

سخنگوی وزارت خارجه الجزایر گفت: الجزایر و فرانسه در عرصه مبارزه با تروریسم همکاری بسیار خوبی دارند و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای ریشه کن کردن تروریسمی که تهدیدی برای تمامی بشریت است، تلاش های خود را وحدت بخشد.

در حمله ای که روز پنج شنبه در شانزلیزه رخ داد یک پلیس به قتل رسید و دو نفر نیز مجروح شدند. همچنین فرد مهاجم نیز به قتل رسید. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را که در خیابان مشهور منتهی به «طاق‌نصرت» رخ داد، بر عهده گرفته و لقب فرد مهاجم را "ابو یوسف بلژیکی" عنوان کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار