ساری؛

امنیت پایدار و اقتدار ایران اسلامی در مرز ها با حضور سپاه

سپاه و انقلاب اسلامی ایران راه ورود دشمنان و ایجاد فتنه و خرابی را بسته و امنیت پایدار برقرار کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت‌الله طبرسی امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه امروز مقتدرترین کشور در خاورمیانه ایران است گفت: دشمنان رجز می‌خوانند اما هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و تا لب مرز می‌آیند و برمی‌گردند چون سپاه و انقلاب اسلامی امنیت پایدار را برقرار کرده است.

وی افزود: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب کمتر از یکسال دستور داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شود چرا که امام دشمن را خوب شناخت و می‌دانست دشمنان دست از سر اسلام بر نمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انسان اصل است و اقتصاد در خدمت انسان است و اسلام به کار و تولید در ابعاد مختلف ارزش قائل شد.

طبرسی افزود: به قول اقتصاددانان خدمات‌دهی در علم اقتصاد جز تولید است و تولید تنها شخم زدن و بیل زدن نیست.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اصل بر معیشت مردم است دولت فعلی و بعدی باید اشتغال و تولید را در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران درباره محیط زیست و محیط پاک افزود: محیط زیست باید حفظ شود اما در برخی جاها باید هم‌سویی شود و در نیاز ضروری باید نرمش و انعطاف باشد.

طبرسی گفت: جاهایی که محیط زیست زیاد نقش ندارد ایرادی ندارد مجوز برای احداث کارخانه و یا ایجاد شغل‌های دیگر شود.

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه مرکز استان نیز گفت: قطع درخت برای ویلاسازی و تولید کاغذ جفا به نسل آینده است و با هیچ منطقی سازگار نیست.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی زمانی که قرار بود قانون اساسی نوشته شود، اصل ۵۰ را به محیط زیست اختصاص دادند اما در عمل توجهی به مباحث زمین نداریم و هرجایی که برای تفریح و تفرج می‌رویم با مبحث زباله مواجه هستیم.

وی گفت: منابع آب و خاک محدود است و به همین دلیل نباید درخت را قطع کنیم و کاغذ تولید کنیم چراکه درخت فرصت زندگی به ما می‌دهد اما کاغذ بعد از مدتی غیرقابل استفاده می‌شود و جزء پسماندها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود:سطح جنگل‌های شمال در ۶۰ سال گذشته ۳.۵ میلیون هکتار بوده که اکنون به کمتر از ۲ میلیون هکتار کاهش یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشاورزان نباید به هر قیمتی اقدام به تولید کنند گفت: اگر اضافه‌های سم و کود به رودخانه‌ها می‌آید باید پاسخگو باشیم.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.