ندا ملکی:برگزاری مسابقات بین المللی بانوان اقدام مبارکی است و می تواند کمکی باشد برای آنکه بتوانیم با بهترین روش ها؛ دختران و بانوان را با آموزه های قرآن آشنا کنیم.

ملکی : جذابیت های رسانه ای شخصیت های قرآنی را معرفی کنیم/ هنر در خدمت فرهنگ قرآنی باشد
به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از ستاد خبری اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، ندا ملکی، مجری و کارشناس برنامه های مذهبی صدا وسیما درباره تاثیر برگزاری این مسابقات در ایجاد انگیزه برای قشر بانوان برای ورود به فعالیت های قرآنی اظهار کرد: طبیعتا برگزاری مسابقات در سطح بین المللی آن هم میان بانوان مسلمان سراسر دنیا در ایجاد انگیزه برای فعالیت های قرآنی و شرکت در مسابقات حفظ و قرائت موثر است. پیشتر چنین چیزی نداشتیم، به نظر من تاثیرگذاری اش زمانی بیشتر می شود که بتوانیم آن را خوب بازتاب دهیم.
برگزیده رشته قرائت مسابقات قرآن دانشجویی افزود: مثلا در مسابقه تکواندو یک بانوی ایرانی مدال آورد، چه قدر با او گفت گو کردند، البته و قطعا طبیعت ورزش با مسابقات قرآن متفاوت است، تحرک و پویایی  که در مسابقات ورزش هست و یا حاشیه های عجیب و غریب در این مسابقات را شاید در مسابقات قرآن نداشته باشیم ولی می شود با رویکرد رسانه ای نوین در حوزه معرفی شخصیت های نوین قرآنی رویکرد متفاوتی را رقم بزنیم  به این معنا که صرفا شبکه قرآن سیما یا رادیو قرآن برای بازتاب این رویداد ورود نکنند  بلکه علاوه بر بازتاب از این مسیر بتوانیم با جذابیت های رسانه ای شخصیت های قرآنی بانوان را معرفی کنیم. اگر رسانه ملی ما در سطح گسترده نشان دهد که این فضا برایش مهم است، برای مردم ما نیز مهم می شود.

کرمی تاکید کرد: بعد از آن که کیمیا علیزاده در المپیک موفق به کسب رتبه در رشته تکواندو شد، بسیاری از خانواده ها دوست داشتند تا بچه هایشان را به کلاس های تکواندو بفرستند تا دختران شان در این رشته المپیکی موفق شوند؛ اکنون سوال آن است که آیا در حوزه قرآن و مسابقات قرآنی نیز چنین شده است؟ پاسخ منفی است. رسانه ملی و سایر رسانه ها و مطبوعات باید دست به دست یکدیگر دهند و فارغ از کلیشه ها این مسابقات را پوشش دهند تا تاثیرگذاری داشته باشد.
ملکی در مورد تاثیر فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی نظیر مسابقات بین المللی قرآن بانوان در فضاسازی برای توجه و جلب آنها به سبک زندگی قرآنی بیان کرد: نباید مسابقه و  نفس آن برای فضای قرآنی کشور مهم باشد. اگر مسابقه در فضای قرآنی  کشور برگزار می شود باید با این قصد باشد که شرکت کنندگان نه به عنوان یک متسابق بلکه به عنوان یک مسلمان و یک معرف جامعه قرآنی کشور مطرح شوند.
برگزیده مسابقات قرآن دانشجویی کشور با بیان اینکه قرآن برنامه  ای برای هدایت کسانی است که طالب این هدایت اند، تصریح کرد: انسان تشنه معارف الهی می تواند سبک زندگی اش را مطابق با قرآن ادامه دهد و این مهم زمانی اتفاق می افتد که فرد وارد بحث های محتوایی قرآن شود. به نظر من باید در جنب این رقابت ها، مسابقه محتوایی نیز ترتیب دهیم که طی آن بانوان بیایند و در حوزه معارف و تفسیر قرآن با یکدیگر گفت وگو و مباحثه داشته باشند.

کرمی تاکید کرد: آیا فعالان قرآنی ما توانسته اند با نسل جدید ارتباط برقرار کنند؟ آیا توانسته اند محتوای قرآن را مطابق با شرایط روز منتقل کنند؟

مجری برنامه های قرآنی و مذهبی صدا و سیما تصریح کرد: امروز باید نهضت قرآنی برپا شود. برگزاری مسابقات بین المللی بانوان اقدام مبارکی است و می تواند کمکی باشد برای آنکه بتوانیم با بهترین روش ها دختران و بانوان دیگر را با آموزه های قرآن آشنا کنیم منوط به آنکه صرف برگزاری مسابقه نباشد و برنامه های جابنی محتوایی نیز در آن دیده شود.
رتبه سوم مسابقات قرآن دانشجویی سراسر کشور در رشته قرائت ادامه داد: از نظر من در حاشیه این مسابقات می توانیم تولیدات قرآنی بانوان در حوزه فیلم، رمان و ... را نیز ارایه کنیم. امروز دنیا، دنیای هنر است. باید از ابزار هنر استفاده کنیم. یک بخش ویژه حفظ و قرائت و یک بخش ویژه محصولات و تولیدات قرآنی بانوان داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بیاییم  برای آنکه قرآن را از طاقچه خانه ها و از منازل به بیرون جامعه نیز بیاوریم از ابزار هنر بهره بگیریم.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: قرآن ، مسابقات ، نداملکی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار