3 شهر گلوگاه ، بهشهر و نکا مجوز لازم در خصوص فاضلاب شهری داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران در دومین نشست ماهانه شبکه سازمان های مردم نهاد مازندران در خصوص آلاینده های اب و خاک استان گفت : سه شهر گلوگاه ،بهشهر و نکا مجوز لازم در خصوص فاضلاب شهری داده شده و از امسال دارای ردیف اعتباری هستند.

وی افزود: 5 شهر آمل ،قائمشهر،چالوس ،تنکابن و رامسر نیز با همکاری بانک توسعه اسلامی تفاهم نامه ای تهیه که در برخی از این شهرها این طرح ایجاد و برای برخی نیز تکمیل شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: در حوزه پسماند دستگاه متولی در استان دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست دستگاه نظارتی و حاکمیتی است.

ابراهیمی کارنامی افزود: در این جلسات به عنوان شورا سیاست گذاری دور هم جمع خواهیم شد تا بتوانیم برای مشکلات راه حل مناسب انتخاب و اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه در سفر قبلی ریاست جمهوری مصوبه ای در رابطه با میانکاله تصویب نشد اما در سفر اخیر مصوبه ای در خصوص میانکاله تعیین شد که شروع طرح احیاء تالاب میانکاله در این راستا است گفت : با پیگیری های بعمل آمده باهمکاران در محیط زیست گلستان نیز به یک مفاهمه مثبت و مناسب دست بیابیم و دو استان در خصوص میانکاله تفاهم لازم را دارند.

مدیرکل درخصوص نحوه مدیریت میانکاله نیز گفت: امور گردشگری و اکوتوریسم در میانکاله در یک برنامه ریزی مناسب به جوامع محلی وتشکل های زیست محیطی واگذارشود وبدون هرگونه ساخت وسازو یا تغییر در طبیعت و در اکوسیستم پناهگاه که باید یک مکانیزم نظارتی خیلی دقیق و مناسب را برای این موضوع طراحی و اجرا کند.

ابراهیمی در رابطه با توانمندی شبکه در چهار حوزه آموزش،محیط زیست شهری ،پسماند و منابع طبیعی افزود :در مواردی که در شبکه افراد متخصص وتوانمند در رشته خاصی حضور داشته باشند محیط زیست استان از این افراد برای آموزش استفاده خواهد کرد تا افراد آموزش دیده بعنوان تسهیلگر در نقاط مختلف و دربین جوامع محلی حضور یابند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.