فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به جمعیت 50 هزار نفری شهر هرسین، گفت: آب این تعداد جمعیت از یک منبع تامین می‌شود که با تشدید بارندگی‌ها همواره نگران کدر شدن آن هستیم.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ امیر شاه آبادی در نشست شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، با بیان اینکه هرسین شامل دو بخش مرکزی و بیستون است، گفت: این شهرستان 78 هزار نفر جمعیت داشته و شامل دو بخش و چهار دهستان است.


شاه آبادی به اقدامات دولت یازدهم در این شهرستان اشاره کرد وافزود:  طی عمر این دولت 35 روستای شهرستان گازرسانی شده و 54 هزار و 550 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به وجود 148 روستا در شهرستان، گفت: از این تعداد، 132 روستا دارای سکنه هستند و تلاش داریم بستر بازگشت روستاییان را فراهم کنیم.

شاه آبادی با بیان اینکه از 132 روستای استان تنها 10 روستا دارای مرکز ICT هستند، گفت: ما نیاز به توسعه بستر الکترونیک در روستاهای شهرستان داریم.

وی افزود: همچنین در 20 روستای شهرستان با مشکل آنتن دهی تلفن همراه مواجه هستیم.

فرماندار هرسین در ادامه با بیان اینکه وزیر ارتباطات به نوعی نماینده دولت محسوب می‌شود، به تشریح برخی دیگر از مشکلات این شهرستان در سایر حوزه‌ها پرداخت و اظهار کرد: هم اکنون یکی از راه‌های اصلی مورد نیاز شهرستان راه سه راهی هرسین به سمت شهر هرسین است که این پروژه 25 کیلومتری هم اکنون جزو پروژه‌های ملی قرار گرفته و از دولت تقاضا داریم که شتاب بیشتری به این پروژه با تخصیص اعتبارات بیشتر بدهد.

فرماندار هرسین به مشکلات آب شهر هرسین نیز اشاره کرد و افزود: آب 50 هزار نفر جمعیت شهر هرسین تنها از یک منبع تامین می‌شود و این امر همواره نگرانی و دغدغه‌هایی برای مردم به همراه دارد که با تشدید بارش‌ها، منبع آب شهر گل آلود می‌شود.

وی افزود: در راستای رفع این مشکل اقداماتی انجام شده، اما با توجه به مشکلاتی که در بحث اعتبارات هست، هیچ پیمانکاری برای رفع این مشکل وارد اقدام نشده و تصفیه خانه هم بازسازی شده، اما با توجه به تک منبعی بودن همچنان امنیت زیادی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.