نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بازدید از مناطق سیل زده استان تسریع در بازسازی این مناطق را خواستار شد.

تاکید بر تسریع در بازسازی مناطق سیل زده آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله مجتهد شبستری در این بازدید از نزدیک در جریان آخرین وضع مناطق آسیب دیده درسیل در شهرستانهای عجبشیر و آذرشهر و درخواستها و نیازهای مردم این مناطق قرار گرفت.
وی با اشاره به قول رییس جمهور و اعضای هیات دولت در جلسه دیروز ستاد مدیریت بحران استان بر تسریع در بازسازی خانه های سیل زدگان و جبران خسارت دیدگان در این حادثه تاکید کرد.
 وی خاطرنشان کرد: باید بنیاد مسکن هرچه زودتر وارد عمل شود و بازسازی زیر ساخت ها و خانه های آسیب دیدگان را شروع کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همدلی و همکاری بین دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و مردم مناطق آسیب دیده در سیل را عالی و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود در این حادثه عزیزان بسیج و سپاه و ارتش و نیروی انتظامی ،هلال احمر واستانداری و فرمانداری در کمک رسانی به آسیب دیدگان خوب عمل کردند.
وی با تاکید بر حفظ وحدت وهمدلی بین مردم ومسوولان گفت: مردم روستای چنار با مهمانپذیری خود نگذاشتند روستاییانی که سیل خانه هایشان را برده در چادرها اسکان یابند و آنها را به خانه های خودشان بردند که این ابراز محبت و مهمان پذیری قابل قدردانی است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادث امتحان الهی است به آیات شریفه قرآنی در خصوص سیل و زلزله و آتش که از احکام الهی است اشاره کرد وگفت: در قرآن کریم به موضوع صبر و استقامت 23مورد تکرار و تاکید شده است و بازماندگان باید صبر کنند وخداوند در این حادثه هم مردم وهم مسوولان را که چگونه به آسیب دیده ها کمک می کنند وهم بازماندگان را که چگونه صبر می کنند امتحان می کند.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین در مراسم گرامیداشت جان باختگان حادثه سیل اخیر در مسجد جامع آذرشهر شرکت کرد.
در سیل جمعه گذشته در آذربایجان شرقی 43 نفر جان باختند و بر اساس برآوردهای اولیه حدود 320 میلیارد تومان به بخشهای مختلف این استان خسارت وارد شد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.