فضایی که اطراف فیلم شکل گرفته، باعث ایجاد سوتفاهم‌هایی شده که با گفت و گو برطرف می‌شود.

شهرام مکری، کارگردان صاحب سبکی که با فیلم اولش بعنی «ماهی و گربه» نشان داد که حرف‌هایی برای گفتن دارد، اخیرا فیلم دوم خود با نام «هجوم» را ساخته که این فیلم توسط هیئت انتخاب سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره فجر رد شد و هنوز اکران نشده است.

خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به بهانه فیلم «هجوم» گفت وگویی با این کارگردان داشته که در ادامه می‌خوانید: 

برای اکران «هجوم» چه زمانی را در نظر گرفته‌اید؟ 

امیدوارم که بتوانیم فیلم را پاییز اکران کنیم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم پروانه نمایش فیلم را بگیریم و قراردادی هم با پخش‌کننده‌ای نداریم، اما برنامه خودمان اکران پاییزی است تا از فضای انتخابات دور شده باشیم و فضای کشور آرام‌تر شده باشد.

برای اکران خارجی فیلم و حضورش در فستیوال‌های بین‌المللی برنامه‌ای دارید؟

پخش‌کننده بین‌المللی فیلم، محمد اطبایی است و ما چون برای اکران داخلی فیلم عجله داریم، نمی‌توانیم اکران آن را مانند فیلم «ماهی و گربه» به تعویق بیاندازیم. بنابراین فیلم را به فستیوال‌هایی که در همین چند ماهه اخیر باشند، ارائه خواهیم داد.

اخباری شنیده شد مبنی بر آن که عدم نمایش فیلم «هجوم» در جشنواره فجر به دلیل ممیزی‌هایش بود، آیا پروانه اکران نگرفتن فیلم نیز به همین دلیل است؟

ما هنوز نتوانسته‌ایم که برای فیلم پروانه نمایش بگیریم، امیدوارم که بتوانیم توسط جلسه‌هایی که با هیئت پروانه نمایش داریم، سوءتفاهم‌هایی را که درباره فیلم وجود دارد، برطرف سازیم.

فضایی که اطراف فیلم شکل گرفته است، باعث ایجاد سوءتفاهم‌هایی شده است که شاید از هیئت انتخاب جشنواره فجر ناشی شده باشد، که به نظرم با گفت و گو قابل برطرف شدن است.

حال و هوای فیلم «هجوم» چه قدر به فیلم «ماهی و گربه» نزدیک است؟
 
به نظرم  فیلم  «هجوم» نسبت به «ماهی و گربه» برای تماشاچی جذاب‌تر باشد، چون این فیلم کمی قصه‌گوتر و دارای کاراکتر اصلی و قهرمان است با داستانی پرفراز و نشیب‌تر ، اما در نهایت فیلم به لحاظ محتوا و ساختار شبیه به همان چیزی است که در ذهن من وجود دارد.

نبود بازیگر زن در فیلم، لطمه‌ای به میزان فروشش نخواهد زد؟

نبود بازیگر زن نوعی غافلگیری را باعث شده بنابراین فکر نمی‌کنم که لطمه‌ای به کار، وارد شود.

من معتقدم که فیلم باید خودش تبدیل به یک ستاره شود تا بتواند تماشاچی را هم جذب کند و من، امیدوارم که برای «هجوم» این اتفاق بیفتد، به نظر من اگر تماشاچی برای تماشای فیلم به سالن بیاید، ناراضی بیرون نخواهد رفت.

آیا مشغول به کار جدیدی هستید؟
 
در حال کار کردن روی یک سناریو جدیدم که امیدوارم بتوانم تا آخر امسال فیلم، را بسازم، که نسبت به تمام فیلم‌هایی که ساختم متفاوت است.

در روند فیلمسازی خود دوست دارید سبک به خصوص به خود را داشته باشید یا علاقه‌مند به تجربه فرم و ژانرهای گوناگون هستید؟

فیلم‌نامه‌ای که الان کار می‌کنم خیلی جدید است ولی من خودم را وادار نمی‌کنم که فکر کنم صلاح در ساختن چه مدل فیلمی است، من فیلمی را می‌سازم که آن را دوست داشته باشم.

گفتگو از ملیکا نصیری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار