ریس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی استان گفت : بررسی صلاحیت داوطلبان امروز در این هیات به پایان می رسد و از فردا به هیات های اجرایی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهمن طاهرخانی افزود: فرماندران و بخشداران هم نتایج بررسی صلاحیت‌ها از دوم اردیبهشت را در اختیار داوطلبان قرار خواهند داد.
 
نتایج تایید صلاحیت ها فردا اعلام می شود 
 
بهمن طاهرخانی افزود: سوم تا ششم اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود، می‌توانند به هیات عالی نظارت استان مراجعه کنند و هیات عالی نظارت استان هم از هفتم اردیبهشت به مدت ده روز به شکایت داوطلبان رسیدگی خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: در نهایت فرمانداران اسامی داوطلبان را ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت تهیه و منتشر می‌کنند.
 
ریس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورایهای اسلامی شهر و روستا در استان، ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت را زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات شورا‌ها بیان کرد و افزود: ۲۸ اردیبهشت روز ممنوعیت تبلیغات است و هر گونه فعالیت تبلیغی در این روز در صورت تشکیل پرونده به رد صلاحیت نامزد انتخابات منجر خواهد شد.
 
رییس ستاد انتخابات استان هم پیش از این اعلام کرده بود: فقط سه و نیم درصد از نامزد‌ها نتوانسته اند صلاحیت لازم را احراز کنند.
 
سید سعید شاهرخی افزود: امسال پنج هزار و ۵۱۸ نفر در استان داوطلب انتخابات شورا‌ها شدند که از این تعداد بیش از چهار هزار نفر در روستا‌ها ثبت نام کردند.
 
شاهرخی اضافه کرد: از مجموع داوطلبان ۵ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۲۶ نفر زن هستند.
 
به گفته رییس ستاد انتخابات، امسال انتخابات شوراهای اسلامی، در شهرهای قزوین، الوند، آبیک، تاکستان، محمدیه و اقبالیه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.
 
شاهرخی همچنین گفت: قزوین یکی از ۱۰ شهر کشور است که رقابت شورای شهر در آن جدی است، چون هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی حضور داوطلبان افزایش یافته است.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.