کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با همکاری هلال احمر عراق بیش از 25 هزار بسته غذایی را میان آوارگانی که اخیرا از درگیری‌های موصل گریخته‌اند، توزیع کرد.

صلیب سرخ جهانی 25 هزار بسته غذایی میان آوارگان موصل توزیع کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بین المللی کمیته صلیب سرخ؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری هلال احمر عراق بیش از 25 هزار بسته غذایی را میان آوارگانی که اخیرا از درگیری های موصل گریخته اند، توزیع کرد. این بسته های غذایی روز گذشته (چهارشنبه) در اختیار آوارگان مستقر در اردوگاه های "نارگیزلیا" و "قیماوا" در منطقه "شیخان" قرار گرفت.

از آغاز درگیری ها در موصل در آبان ماه سال گذشته، بیش از 350 هزار نفر آواره شده اند و گمان می رود که حدود 500 هزارغیرنظامی هنوز موفق به خروج از بخش غربی موصل نشده باشند. 

تنها در شش ماه گذشته، کمیته بین المللی صلیب سرخ کمک های بشردوستانه خود از قبیل غذا و اقلام ضروری را میان بیش از 174 هزار و 450 عراقی در اطراف موصل توزیع کرده است. این سازمان بین المللی تجهیزات پزشکی مختلفی را در اختیار مراکز درمانی مربوطه قرار داده است و این تجهیزات تا کنون برای درمان بیش از 380 هزاربیمار و هزار مجروح جنگی به کار برده شده است.   

تیم های جراحی کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در چندین مراکز درمانی در اطراف موصل مستقر شده اند تا بتوانند در اسرع وقت بیماران و مجروحان را درمان کنند. این سازمان بشر دوستانه همچنین آب آشامیدنی برای 135 هزار آواره از طریق ساخت و ایجاد منابع آب و یا بازسازی نیروگاه های آب که در جریان درگیری ها آسیب دیده اند، فراهم کرده است. 

کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان بشردوستانه ای بی طرف، بی غرض و مستقل است و تعهد دارد تا به کسانی که تحت تاثیر درگیری مسلحانه و دیگر شرایط خشونت آمیز هستند کمک کرده و از آنان حمایت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار