روش‌های تولید مثل در حیوانات می‌تواند کمک حال صنعت‌مان باشد

مدیر کل جنین شناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابن سینا از موانع و کمبود‌های سر راه روش‌های تولید مثل در حیوانات خبر داد.

روش‌های تولید مثل در حیوانات می‌تواند کمک حال صنعت‌مان باشد
ابوالفضل شیرازی مدیر کل جنین شناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابن سینا در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: پنل‌های تخصصی که در زمینه روش‌های پیشرفته تولید مثلی در حیوانات برگزار می‌شود با کمک گرفتن از افراد متخصص صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این پنل‌ها در زمینه‌ی ریز تزریقی (دی ان ای) و (آر ان‌ای) در تخمک و جنین بحث‌ها و سخنرانی هایی صورت می‌گیرد هم چنین تولید حیوانات تراریخته و فناوری در تولید مثل حیوانات مزرعه‌ای همچون گاو، گوسفند، اسب و شتر از حمله مواردی است که در سطح بین المللی و داخلی دنبال می‌شود.

مدیر کل جنین شناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابن سینا اظهار داشت:هدف ما در این زمینه آن است که این روش‌ها در بین افراد شناخته شود و مسئولین از توانمندی‌ها به طور کامل آشنایی پیدا کنند برای مثال تولید حیوانات تراریخته باعث می‌شود که اگرانسان نیاز به اندامی جایگزین در بدنش دارد از این روش استفاده کند.

وی افزود:این روش‌ها باعث می‌شود تا توانایی ما را در مسائل تولید مثل ارتقا دهد و منجر می‌شود که با تولید کیفی جنین روند تولید مثل را قوی‌تر کنیم تا پس از انتقال اسپرم، آبستنی مناسب داشته باشیم.

شیرازی ادامه داد:از اهداف برگزاری این پنل‌ها آموزش تکنیک‌ها برای انواعی از این تولید مثل‌ها است تا کیفیت جنین ارتقاء پیدا کند و به نتیجه رسیدن کامل این تولید مثل‌ها پروسه‌ی زمانی طولانی را به خود اختصاص می‌دهد که نیازمند اهتمام و حمایت جدی جامعه را می‌طلبد، زیرا این نوع از تولید مثل‌ها می‌تواند به چرخه‌ی صنعتی کشورمان نیز کمک بسزایی کند.

وی در پایان گفت:ما از دولت و مسئولین تقاضا می‌کنیم که به ما کمک کنند تا با دانش فنی موجود ما را در این زمینه حمابت کنند و از آن جایی که این عمل به صورت نیمه صنعتی در حال اجرا است، انتظار می‌رود که مسئولین با سرمایه گزاری به شکوفایی این استعداد‌ها بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار