مدیرکل آموزش و پرورش استان بر آمادگی این نهاد در امر بازسازی عتبات عالیات در حوزه فرهنگسازی و جمع آوری مساعدتهای مالی تاکید کرد

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلسه بازسازي عتبات عاليات صبح امروز با حضور مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه احترام به عتبات عاليات وظيفه جهان اسلام است؛ اظهار کرد: ضمن حفظ حرمت و احترام عتبات عاليات دنبال راهكار براي بازسازي عتبات عاليات باشيم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون بيش از ١ ميليارد و ٤٠٠ ميليون ريال براي كمك به مدافعين حرم در آموزش و پرورش استان جمع آوري شده است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه آماده هرگونه همكاري با ستاد بازسازي عتبات عاليات براي ريل گذاري مسيرهاي كمك به عتبات عاليات هستيم؛ گفت: راهكارهاي انگيزشي نيز براي كمك با بازسازي عتبات عاليات براي فرهنگيان پيش بيني خواهيم كرد.

حسيني مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان آذربايجان غربي نیز در این جلسه گفت: ستاد بازسازي عتبات سال ٨٢  به دستور مقام معظم رهبري در ايران راه اندازي شده است و اين ستاد در آذربايجان غربي نيز سال ٨٣ راه اندازي شده است اما تا سال ٩٤ تقريباً به صورت غير فعال و راكد بود.

وی افزود: از ابتداي سال ٨٣ تا اواخر سال ٩٤ كمتر از ٤٥ ميليون تومان در استان براي بازسازي عتبات عاليات جمع آوري شده بود.

حسینی با بیان اینکه موضوع بازسازي عتبات عاليات در استان نيازمند يك فرهنگ سازي هدفمند است؛ خاطر نشان کرد: حدود ٩ ميليارد تومان تعهد استان آذربايجان غربي براي بازسازي عتبات عاليات مي باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بيش ١٢٠٠ ميليارد تومان در سطح كشور برای بازسازی عتبات عاليات هزينه شده است؛ ادامه داد:  ١٥ درصد اعتبارات ستاد بازسازي عتبات را آموزش و پرورش جذب كرده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.