مقامات رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات خود در نقض حقوق بشر، شیخ "عیسی المؤمن" سخنران مسجد شیعیان منطقه الدیر را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، مقامات رژیم آل خلیفه بعد از احضار شیخ عیسی المومن، سخنران مسجد شیعیان "الخیف" در منطقه الدیر، وی را به منظور اجرای حکم سه ماه حبس که به دلیل سخنرانی اش در خطبه نماز جمعه صادر شده بود، بازداشت کردند.

المومن با حکم دیگری مبنی بر حبس به مدت سه ماه به اتهام سخنرانی دیگری در روز جمعه مواجه است اما دادگاه استیناف هنوز در مورد آن حکمی صادر نکرده است.

 مقامات رژیم بحرین المومن را سال گذشته نیز به مدت کمتر از دو ماه بازداشت کرده بودند.

در همین راستا، یوسف المحافظه، معاون مرکز حقوق بشر بحرین، گفت: مقامات بحرینی 10 نفر از شهروندان از جمله یک کودک را طی روزهای گذشته بازداشت کرده‌اند.

وی گفت اعتراضات هنوز در بحرین ادامه دارد تاجایی که این مرکز توانسته است 40 مورد اعتراض را در 29 منطقه مختلف ثبت کند که مقامات این کشور 9 مورد را با نوعی از تفنگ‌های ساچمه‌ای ممنوعه و گازهای سمی سرکوب کردند.

معاون مرکز حقوق بشر بحرین گفت: طی روزهای گذشته 59 نفر نیز در 12 پرونده سیاسی در دادگاه‌های ابتدایی و استیناف محاکمه شده‌اند که در مجموع به 313 سال زندان و 3 نفر به حبس ابد محکوم شدند.

از سوی دیگر، مریم الخواجه، فعال حقوقی بحرین گفت پدرش که رئیس سابق مرکز حقوق بشر بحرین است بعد از گذشت هفت روز از آغاز اعتصاب غذا در 11 آوریل 2017 دچار دردهای جسمانی شده است. این اعتصاب غذا در اعتراض به رفتار تحقیرآمیز مدیریت زندان مرکزی در حق بازداشت شدگان صورت گرفته است.

همچنین زید بن رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که تداوم اقدامات رژیم بحرین در نقض حقوق بشر در بحرین و سرکوب نه تنها موجب پایان دادن به نارضایتی‌ها و دادخواهی مردم نخواهد شد بلکه آن را تشدید می کند.

وی روز سه شنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: دولت بحرین تابعیت دستکم 250 نفر را به اتهام خیانت به منافع کشور سلب کرده است.

این فعال بحرینی در آخرین جلسه سازمان ملل از سازمان های حقوق بشری خواست  به سرکوب گری های رژیم آل خلیفه در سلب آزادی و حقوق بشر در بحرین پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار