مدیرکل کمیته امداد استان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتریاران زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتریاران استان گفت: این تفاهم نامه به‌منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه در این بخش منعقد شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه 10 درصد از مددجویان این نهاد توانمند شده و از بدنه حمایتی امداد خارج می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد برخوردارند، خاطر نشان کرد: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص صعب‌العلاج و سرطانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه مددکاری حقوقی خانواده اثربخشی این خدمت را ارتقاء داده و به توانمندی خانواده‌ها کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتر یاران مددجویان زیرپوشش این نهاد از پرداخت حق التحریر ثبت‌اسناد رسمی و گواهی امضاء در استان معاف شدند.

صفری هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را تلاش برای ترغیب و تشویق مددجویان به‌منظور ثبت رسمی اسناد عنوان کرد و گفت : تلاش برای ترویج روحیه نیکوکاری در جامعه حقوقدانان و سردفتران و دفتر یاران از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان افزود: این تفاهم‌نامه پیشگیری از حدوث مشکلات حقوقی ناشی از عدم ثبت‌اسناد برای مددجویان ، تسهیل در احقاق حقوق و رسیدگی مستند به دعاوی مددجویان در محاکم قضایی و معاضدت حقوقی از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.