به گزارش خبرنگار
حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تحلیلهای فورستر، گوگل یک مدعی جدی در فضای ابری عمومی است.
شرکت گوگل، در چند سال اخیر، تمام تمرکز خود را روی رشد فضای رایانش ابری گذاشته است. در گردهمایی نکست 2017، بیش از 11000 کاربر، همکار، توسعه دهنده و تحلیلگر از جمله فورستر، در سانفرانسیسکو به گوگل پیوستند تا در مورد بهروزرسانیهای اخیر این سازمان در زمینه گوگل کلود اطلاعات بیشتری کسب نمایند و همچنین از تجارب این شرکت استفاده کنند.
گوگل کلود به عنوان یک فروشنده فضای ابری عمومی، پتانسیلهایی را برای مدیران و رهبران فناوری ارائه کرده است. گوگل در بخش پلتفرم ابری، در درجه اول با خدمات وب آمازون (ای.دبلیو.اس)، اژور مایکروسافت و آی.بی.ام رقابت میکند.
ظاهراً تصور میشود که گوگل در مقایسه با بسیاری از فروشندگان دیگر در فضای سازمانی، خدمات بهتری ارائه میدهد، لیکن در تمام زمینهها نمیتوان این تحلیل را به کار برد.
گوگل، بخش IAAS (آی.ای.ای.اس: زیرساخت به عنوان خدمت) خوبی دارد، لیکن قابلیتهای PAAS (پی.ای.ای.اس: پلتفرم به عنوان خدمت) آن در رتبه بعد از AWS متعلق به شرکت آمازون قرار میگیرد.
به نظر میرسد شرکت گوگل در حال حاضر قصد ندارد که AWS یا اژور را از صحنه رقابت خارج کند، لیکن با گسترش جهانی، شانس خوبی دارد که به یک رقیب قدرتمند برای آنها تبدیل گردد.
گوگل کلود همچنین قصد دارد که فناوری هوش مصنوعی را نیز به فضای ابری خود اضافه کرده و به کاربران خود عرضه نماید.
گوگل، به خوبی به این حقیقت آگاه است که قابلیتهای شناختی، یکی از عوامل بسیار مهم و تمیزدهنده بین فروشندگان ابری است و میتواند به محبوبیت و اعتبار این سازمان بین کاربران، کمک شایان توجهی نماید.
از دید کارشناسان، راهبردی که غول اینترنتی، گوگل، در پیش گرفته آن است که به کاربران این دید را بدهد که آنها هم میتوانند از این طریق، به کسب درآمد بپردازند.
با این وجود تمام این قابلیتها و محاسنی که برای گوگل کلود ذکر شد، مشخص نیست که آیا تواناییهای گوگل در بلند مدت همچنان تأثیرگذار باشد و شرکتهای بزرگ را به استفاده از خدمات ابری این شرکت وادار کند.
منبع: ایتنا