تعداد کاربران اینترنت کشور از حدود سه و نیم میلیون نفر در ابتدای فعالیت این دولت به حدود 43 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد کاربران اینترنت کشور از حدود سه و نیم میلیون نفر در ابتدای فعالیت این دولت به حدود 43 میلیون نفر رسیده است.

محمود واعظی عصر امروز(30 فروردین)در مراسم افتتاح 1052 طرح مخابراتی استان کرمانشاه، به پیشرفت های ایجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: در ابتدای فعالیت این دولت روستاهای کشور مجهز به اینترنت نبودند که امروز 27 هزار روستای کشور به اینترنت دسترسی دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای برخوردار از نسل سوم تلفن همراه از سه شهر به 910 شهر در این دولت، گفت: همچنین در ابتدای فعالیت این دولت هیچ شهری در کشور از نسل چهارم تلفن همراه برخوردار نبود که اکنون 742 شهر کشور از تلفن همراه نسل چهارم برخوردارند.

واعظی همچنین به پیشرفت های رخ داده در استان کرمانشاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: سه و نیم سال پیش  که به کرمانشاه سفر کردم ضعف زیادی در زیرساخت های ارتباطی استان وجود داشت که با توجه به نیاز استان در این حوزه و همچنین موقعیت استان، برنامه ریزی مفصلی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان صورت گرفت و  امروز شاهد توسعه استان در این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات یازده برابر شدن پهنای باند استان، توسعه 100 کیلومتری فیبر نوری و توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاها را از جمله اقدامات انجام شده دز این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر 10 شهر استان  از نسل چهارم تلفن همراه و 12 شهر نیز از نسل سوم برخورداند و بنا داریم تا پایان عمر دولت تمام شهرهای استان از نسل سوم تلفن همراه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه دز این دولت حدود 750 میلیارد تومان دز حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه سرمایه گذاری صورت گرفته، گفت: بنا داریم تا پایان عمر دولت 100 میلیارد تومان دیگر در این استان سرمایه گذاری کنیم.

برای افتتاح این 1052 طرح مخابراتی بیش از 226 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.