تحقیقات پلیسی در اسپانیا نشان می دهد در حال حاضر از اینترنت و شبکه های اجتماعی و نه مکان های مذهبی برای ترویج افراط گرایی استفاده می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه لا گاستا چاپ مادرید، تحقیقات پلیسی در اسپانیا نشان می دهد در حال حاضر از اینترنت و شبکه های اجتماعی و نه مکان های مذهبی همچون مساجد برای ترویج افراط گرایی استفاده می شود.

کارشناسان مبارزه با تروریسم اسلام گرایی اعلام کردند براساس تحقیقات به عمل آمده در 6درصد از مساجد کنونی اسپانیا پیام های افراطی تبلیغ می شود و در آنها خواستار جهاد و قتل کافران می شود.

اسپانیایی های پیروی دین اسلام درحال حاضر حدود دو میلیون نفر هستند و این درحالی است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشم گیر در تعداد مسلمانان این کشور بوده ایم.

تعداد دقیق مسلمانان اسپانیا در حال حاضر یک میلیون و 887 هزار و 906 نفر است که این تعداد افزایش 300 هزار نفری جمعیت مسلمانان را نسبت به آمار پنج سال گذشته نشان می دهد.

آمار ارایه شده از سوی اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا نشان دهنده آن است که مبدا اصلی مسلمانان مقیم اسپانیا کشورهای مراکش، پاکستان، الجزایر و سنگال به شمار می روند.

اسلام در حال حاضر بیشترین افزایش را در بین پیروان خود داشته و بر اساس پیش بینی ها ممکن است تا سال 2100 میلادی از مسیحیت پیشی گیرد.

تعداد مراکز عبادت مسلمانان در اسپانیا بدون احتساب مکان های شخصی یک هزارو 400 مورد است که این تعداد دو برابر آمار 5 سال پیش به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار