وزیر اول اسکاتلند گفت در صورت پیروزی حزبش در انتخابات آینده انگلیس، تلاش‌ها برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال، شکست می‌خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، نیکلا استرجن – وزیر اول اسکاتلند – گفت پیروزی حزب وی در انتخابات زودهنگام انگلیس، ترزا می – نخست وزیر این کشور – را از جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند بازخواهد داشت.

در سال 2014، اسکاتلند در یک همه‌پرسی به استقلال از انگلیس رای نداد. با این‌حال، در همه‌پرسی برکسیت – جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا – شهروندان اسکاتلند به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند. استرجن اعلام کرده است این مسئله به این معنی است که اسکاتلند باید فرصت دیگری برای تصمیم‌گیری در این‌باره به دست آورد.

استرجن به خبرنگاران در لندن گفت: "در صورتی که حزب ملی اسکاتلند در این انتخابات پیروز شود و محافظه‌کاران را شکست دهد، تلاش‌های ترزا می برای جلوگیری از اجرای مسئولیت ما برای دادن حق انتخاب به مردم اسکاتلند درباره آینده خود به طور کامل با شکست روبرو خواهد شد."

این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکنون زمان مناسبی برای برگزاری همه‌پرسی دیگری نیست. با این‌حال، حمایت از استقلال اسکاتلند بیش از 45 درصد رشد داشته است. گمانه‌زنی‌ها درباره پیروزی حزب ملی اسکاتلند در انتخابات زودهنگام انگلیس نیز قوت گرفته است.

حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلیس 54 کرسی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که محافظه‌کاران در اسکاتلند در انتخابات سال 2015، پایین‌ترین سطح حمایت را تجربه کرده‌اند و تنها یک کرسی را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار