معاون نظارت مالی ورئیس خزانه معین خوزستان از افزایش اعتبارات بخش تملک دارایی های سرمایه ای استان معادل سه هزار میلیارد و 717 میلیون ریال نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ادیب زرگانی ،معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین خوزستان گفت: اعتبارات هزینه ای خوزستان 2 هزار میلیارد و 23 میلیون و 683 هزار ریال است که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش دارد.
 
وی افزود: همچنین اعتبارات بخش نفتی خوزستان با افزایش قابل ملاحظه با 247 درصد روبه رو است.
 
زرگانی اضافه کرد: در تخصیص درآمدهای مصوب خوزستان در بودجه سال 96 نسبت به پارسال افزایش چندانی نداشتیم و دستگاه های اجرایی خوزستان باید 39 هزار و 881 میلیارد و 904 میلیون ریال درآمد وصول کنند که نسبت به پارسال کمتر از یک درصد افزایش داشته است.
 
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین خوزستان گفت: امسال علاوه بر این ظرفیت های مالی، ظرفیت های دیگری برای تامین مالی پروژه ها، نظیر بند (ز) تبصره پنج قانون بودجه وجود دارد که طبق آن، 100 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای طرح های اولویت دار تعیین شده و این مقدار با توجه به سیاست های مدیریت برنامه و بودجه کشور به استان ها اختصاص می یابد.
 
زرگانی ادامه داد: یکی دیگر از این ظرفیت های تامین مالی بند (و) تبصره پنج قانون بودجه است که با انتشار اوراق به مبلغ 500هزار میلیارد ریال در کشور به صورت جمعی و خرجی در تسویه اسناد خزانه منظور شده است.
 
وی گفت: در این مورد، اگر پیمانکاران در هر کجا بدهی به دولت و از طرفی نسبت به دستگاه اجرایی طلب داشته باشند، دستگاه ها می توانند با این اوراق بدهی خود را تسویه کنند به شرطی که در بحث گزارشات بدهی ها و تعهدات این موارد را قبلا ارائه و ارسال کرده باشند.
 
زرگانی افزود: در بحث استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین اعتبارات بند (ه) و (ح) ظرفیت های خوبی وجود دارد و پیمانکارانی که طلبی از دستگاه های اجرایی دارند، اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله و پنج ساله و با پرداخت سود مشخص به آنها ارائه می شود.
 
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: در بحث مانده مصرف نشده در اعتبارات هزینه ای، وجوه مصرف نشده باید تا آخر فروردین جاری به حساب دستگاه های اجرایی واریز شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.