وی با اشاره به مراحل احداث پروژه آزادراه شرق اصفهان که از آزادراه نطنز آغاز و به سهراهی مبارکه ختم میشود بیان داشت: این پروژه به طول 93 کیلومتر در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه 1 و 2 آن با مشارکت بخش خصوصی و با قرارداد 330 میلیارد تومان در حال اجراست و قطعه سوم نیز تا سهراهی مبارکه تا پایان فروردین ماه عملیات اجرایی آن شروع میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه خاطر نشان ساخت: در ادامه احداث پروژه آزادراه شرق اصفهان که از کریدورهای شمال به جنوب کشور محسوب میشود پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز در حوزه استان اصفهان آغاز خواهد شد که این پروژه از سهراهی مبارکه تا پل ایزدخواست و در حوزه استان اصفهان به طول 120 کیلومتر احداث خواهد شد.
وی در تکمیل توضیحات خود گفت: برای احداث این پروژه دو گزینه بررسی شده که یکی ارتقای وضعیت موجود و تعریض بزرگراه موجود بوده و دیگری ایجاد محور جدید در راستای راهآهن بوده که با اتفاق نظر بر روی گزینه دوم و با شرط ایجاد دسترسی به شهرضا و با برآورد 900 میلیارد تومان و با سرمایهگذاری بخش خصوصی این پروژه آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: در حوزه استان فارس این پروژه حدود 35 درصد پیشرفت داشته که در استان اصفهان نیز با اخذ مصوبه دولت و با مشارکت بخش خصوصی امید است از شهریور ماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
غلامی از مهمترین موارد نیاز به احداث این آزادراه را کاهش تصادفات منجر به فوت، کاهش حجم ترافیک شهر اصفهان، کاهش آلایندههای محیطی، کاهش مصرف سوخت و انرژی و کاهش زمان سفر عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی
استان اصفهان اضافه کرد: با فعال شدن پروژه آزادراه شمال به جنوب کشور
نزدیک به 2000 میلیارد تومان اعتبار با سرمایهگذاری بخش خصوصی و مشارکت 30
درصدی دولت در یکی از کریدورهای مهم شمال به جنوب کشور رقم میخورد.
انتهای پیام/م