مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی متخلف که مبادرت به شکار و حمل غیر مجاز پرندگان بومی استان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پورملائی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق زابل و نصرت آباد با همکاری و هوشیاری پرسنل انتظامی ایست بازرسی نصرت آباد موفق به کشف 41 قطعه آبچلیک، 40 قطعه جوجه طوطی سبز و 60 قطعه مینا شدند.
 
وی افزود: یگان حفاظت زابل پس از تعقیب و گریز طولانی یک خودرو مشکوک، موفق به دستگیری یک نفر متخلف که مبادرت به حمل غیرمجاز41 قطعه آبچلیک کرده بود شدند که از متخلف یک قبضه کمرشکن ساچمه ای توقیف شد.
 
پورملایی ادامه داد: همچنین یگان مذکور در عملیات دیگری موفق به جمع آوری تورهای زنده گیری پرنده در پناهگاه حیات وحش هامون شدند تعداد 20 قطعه از آبچلیک‌ها که قابلیت بازگشت به محیط را داشتند، رها سازی شدند.
 
وی تصریح کرد: همچنین تعداد ٤٠ قطعه جوجه طوطی سبز و٦٠ قطعه مینا توسط  همکاران یگان نصرت آباد وپرسنل انتظامى ایست بازرسی نصرت اباد، کشف و زنده گیری شدند که در این زمینه یک نفر متخلف دستگیر و به همراه مستندات تحویل مقام قضایی شد.

 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار