کرمان؛

علت یابی گرایش فرد به مصرف مواد مخدر و کمک به درمان بهتر

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه کرمان گفت: در ترک اعتیاد باید به دنبال شناسایی علت‌های گرایش فرد به مصرف مواد و از بین بردن آن‌ها بود .

علت یابی گرایش فرد به مصرف مواد و درمان بهتربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسن ضیاء الدینی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هر ماده ای که روی مغز تاثیر گذارد و فرد را دچار مشکلات رفتاری، فکری و جسمی کند، ممکن است اعتیاد هم ایجاد کند.

وی افزود: مصرف مواد مخدر، الکل، ترکیبات آمفتامین، دخانیات، قرص های آرامبخشی که بدون دستور پزشک مصرف می شود، داروهایی که به عنوان بدنسازی مصرف می شود ممکن است عوارض روانپزشکی ایجاد کند و جزء مواد اعتیاد آور باشد.

 وی خاطر نشان کرد: وقتی فردی موادی را مصرف می کند و به آن وابسته می شود، قطعا بیمار است و در مورد درمان اعتیاد این موضوع را که آیا این ماده اعتیاد آور باعث بیماری فرد شده و یا آیا بیماری فرد باعث اعتیاد او شده باید مورد نظر قرار داد.

وی با بیان این موضوع که هر ماده مصرفی عوارض خاص خود را دارد، اظهار داشت: اما همه مواد یک عارضه به صورت مشترک دارند و آن این است که فرد را از زندگی معمولی خود دور می کنند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ترک اعتیاد باید به دنبال شناسایی علت های گرایش فرد به مصرف مواد مخدر و از بین بردن این علت ها بود در غیر این صورت شانس برگشت فرد به سوی مصرف مواد زیاد است. 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این موضوع که راههای مختلفی برای ترک اعتیاد به مواد وجود دارد، گفت: ترک اعتیاد تحت نظر پزشک عوارضی برای فرد ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار