ارتش در کنار دفاع از تمامیت ارضی کشور، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با بیان اینکه کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران پر از نقاط و سوابق درخشان است گفت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ارتش در کنار دفاع از تمامیت ارضی کشور، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، بویژه در 19 بهمن با پیوستن همافران ارتش به انقلاب، پیروزی انقلاب سرعت گرفت و اگر این همراهی ارتش نبود، یا انقلاب به پیروزی نمی رسید و یا باید بهایی سنگین تر برای پیروی انقلاب پرداخت می شد.
وی افزود: همین همراهی ارتش با انقلاب سبب شد امام(ره) با ژرف اندیشی و درایت بر حفظ و تقویت ارتش اهتمام داشته باشند.

استاندار گفت پس از پیروزی انقلاب نیز از سوی ضدانقلاب تلاش هایی برای تکه تکه کردن ایران به وقوع پیوست که اگر همراهی و تلاش ارتش نبود، امروز این پیوستگی را در کشور نداشتیم.

رازانی افزود در دوران جنگ تحمیلی نیز ارتش در کتار دیگر نیروهای مسلح به دفاع از تمامیت ارضی کشور پرداختند و با تقدیم 48 هزار شهید از کشور دفاع کردند که شهدای برجسته ای همچون شهید شیرودی، شهید فلاحی، شهید ستاری، شهید صیاد و شهید نامجو در بین آنان وجود داشت.

وی با یبان اینکه ایران در طول تاریخ به دلیل موقعیت سوق الجیشی اش همواره مورد طمع دشمنان بوده، گفت: خصوصا پس از پیروزی انقلاب با جهت گیری ضداستکباری و ضداستعماری نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی ها با نظام ما بیشتر شده و نیاز به حضور قدرتمندتر نیروهای مسلح برای دفاع از کیان کشورمان داریم.

استاندار کرمانشاه با اشره به اینکه ایران اسلامی از باثبات ترین کشورهاست، گفت: علاوه بر این ثبات داخلی، ایران در حمایت از مسلمانان و مظلومان جهان کارنامه درخشانی دارد که بواسطه نیروهای نظامی مقتدر کشور است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.