رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر وقت امروز شدت وزش باد افزایش می یابد و احتمال بارش های پراکنده وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگرگذر امواج ناپایدار ضعیف از استان طی سه روز آینده می‌باشد. بر این اساس از اواخر امروز در اکثر نقاط استان افزایش ابر، وزش باد و شرایط بارش‌های بهاری پراکنده در نیمه جنوبی استان به ویژه در سمیرم وجود دارد.

وی افزود: از اواخر وقت امروز شدت وزش باد افزایش می یابد  و احتمال بارش های پراکنده وجود دارد.

وی در خصوص دمای هوای اصفهان گفت: از روز پنج شنبه کاهش دما داریم و از روز شنبه با جبران این کاهش دما هوا گرم تر خواهد شد، اما طی امروز و فردا  دمای هوا در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد داشت.
از سوی دیگر بنا بر اعلام سایت محیط‌ زیست استان اصفهان، امروز نیز هوای اصفهان با میانگین آلودگی 96 در محدوده سالم قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب آلوده‌ترین مناطق شهر اصفهان، میدان احمدآباد با شاخص 109 و میدان امام حسین(ع) با شاخص 98 هستند؛ در میان تمام ایستگاه‌های تشخیص آلودگی هوا، میدان احمدآباد هوای ناسالمی را برای گروه‌های حساس دارد.
ایستگاه چهارباغ خواجو با شاخص 83 و خیابان رودکی با شاخص 96 بهترین وضعیت‌ها را در بین مناطق مختلف شهر دارند و میزان آلاینده‌ها در آنجا نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار