مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت کرمانشاه گفت: مشاوره و آزمایش رایگان «اچ.آی.وی» در کرمانشاه به مناسبت هفته سلامت ارائه می‌شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمید خسروی گفت: به مناسبت هفته سلامت و به‌منظور دسترسی آسان همشهریان به مشاوره و آزمایش رایگان اچ.آی.وی، برای نخستین بار در استان یک ون یا اتوبوس سیار در سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه این دستگاه ون در چهار روز ابتدایی هفته سلامت در مناطقی از سطح شهر فعالیت خواهد داشت گفت: این اتوبوس مانند یک واحد بهداشتی سیار همراه با مشاور، کارشناس بهداشت و ماما به ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان می‌پردازد.

خسروی با اشاره به اینکه در روز جمعه اول اردیبهشت این اتوبوس سیار در دو نوبت صبح و عصر در ابتدای پارک کوهستان مستقر خواهد شد بیان کرد: این واحد سیار روز شنبه دوم اردیبهشت در پارک معلم، یکشنبه سوم اردیبهشت در میدان آزادگان، دوشنبه چهار اردیبهشت در چهارراه نوبهار از ساعت 16 تا 20 مستقر خواهد بود.

مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت کرمانشاه از رتبه نخست استان کرمانشاه در شناسایی افراد مبتلا به اچ.آی.وی در کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه اقدامات مفیدی در سطح استان در زمینه شناسایی و مشاوره به بیماران مبتلا به اچ.آی.وی انجام شده است.

خسروی با اشاره به اینکه باید برچسب متهم و مجرم از روی افراد مبتلا به ایدز برداشته شود، بیان کرد: فرد مبتلا به اچ.آی.وی یک بیمار است و با او باید همچون فردی نیازمند کمک رفتار کرد، نباید با فرار از او، وی را متهم بدانیم، بلکه باید با کمک به او رنج بیماری او را کاهش دهیم.

وی عمده‌ترین راههای انتقال این بیماری را استعمال مواد مخدر تزریقی با سرنگ آلوده مشترک، ارتباط جنسی محافظت نشده، از مادر مبتلا به جنین و استفاده از خون آلوده دانست و عنوان کرد: مسئولان باید این بیماری را با توجه به بافت جوان جامعه جدی بگیرند.

خسروی اظهار کرد: کشور ما نیز در تلاش برای مهار و کنترل این بیماری است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.