نماینده مردم ارومیه گفت: واردات ریل تولیدات داخل را فلج کرده که اگر از داخل خریداری می‌شد برخی از پروژه‌ها تاکنون اتمام یافته بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی پور در تشریح سوال از وزیر راه وشهر سازی مبنی بر اینکه علل بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی چیست؟ گفت:  آخوندی به تولید داخل در توسعه صنعت ریلی توجه نمی کند.
 
وی افزود: حمل ونقلی یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل ونقل است که می‌تواند باعث اشتغال زایی و پیشبرد کارهای خدماتی باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این‌که هرقدر حمل ونقل ریلی توسعه یابد، حساسیت نگه داری آن بیشتر می‌شود، تأکید کرد: اگر حمل و نقل ریلی توسعه یابد دیگر شاهد حوادثی مانند آتش سوزی قطار در هفت خوان سمنان نخواهیم بود. 

قاضی پور ادامه داد: حمل ونقل یکی از کم خطرترین وسایل برای محیط زیست است و چون ما در برابر آیندگان برای حفظ محیط زیست مسئول هستیم باید این نوع حمل ونقل را توسعه دهیم.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ آقای وزیر چرا سهم وزارت راه و شهرسازی از فروش نفت را از وزارت نفت دریافت نکرده‌اید تا با آن حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم؟ این نشان از ضعف در وزارت خانه شما دارد.

قاضی پور در ادامه با اشاره به واردات ریلی از کشورهایی چون هند، ترکیه و چین بیان داشت: باید گفت در حالی ریل‌های وارداتی با بهترین کیفیت استاندارد جهانی در داخل تولید می‌شود که وزارت راه مشغول واردات است کشورهایی چون ترکیه، هند و چین است که این مسئله به تنهایی می‌تواند مغایر با شعار سال تلقی شود.

وی افزود: ‌واردات ریل تولیدات داخل را فلج کرده که اگر از داخل خریداری می‌شد برخی از پروژه‌ها تاکنون اتمام یافته بود.

نماینده مردم ارومیه با بیان این‌که در بودجه سال92 تصویب شد که راه آهن قم از داخل شهر جمع آوری شود، گفت: آقای آخوندی شما از اهالی شهر قم هستید گویا با منطقه نیروگاه این شهر مشکل دارید، اگر ویلای شما در کنار این خط راه آهن بود و شما را صبح‌ها با صدای قطار از خواب بیدار می‌کرد آیا باز هم آن را جمع آوری نمی‌کردید؟

وی در پایان گفت: در حال حاضر چهار سال است که قرار شده یک زیرگذر در شهرستان مراغه برای یک منطقه که خط آهن از آن می‌گذرد از سوی وزارت راه به اتمام برسد که تاکنون این پروژه نیمه تمام مانده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، آخوندی ، سوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار