رئیس‌جمهور ‌آمریکا حکم «محصول آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید» را امضا می‌کند و برنامه روادید موقت را برای متخصصان تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ‌آمریکا، روز سه‌شنبه حکم «محصول آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید» را امضا می‌کند و همچنین برنامه روادید موقت را که برای به خدمت گرفتن متخصصان خارجی تغییر می‌دهد.

دو مسئول دولت آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردند حکم «محصول آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید» همچنین اقدامات دولت را تسهیل خرید محصولات ملی در قراردادهای فدرال اصلاح می‌کند.

امضاء این حکم قرار است روز سه‌شنبه به مناسبت بازدید ترامپ از یک کارخانه تولید ابزار در ایالت ویسکانسن انجام شود.

تحقق وعده «اول آمریکا» که متن آن مجموعی از دستورات دولت ترامپ را در این خصوص نشان می‌دهد، به تصویب قانون مهمی در کنگره منجر نشده است.

یک مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: «در این حکم دولت آمریکا اجرای دقیق تمام قوانین مربوط به ورود کارگران خارجی را به آمریکا خواستار می شود تا دستمزدها در آمریکا و نیز نرخ اشتغال در میان آمریکایی‌ها افزایش یابد.»

در این حکم همچنین از وزرات های کار،‌ دادگستری و امنیت داخلی آمریکا خواسته می شود برای حمایت از اشتغال آمریکایی‌ها، تدابیر خود را برای مقابله با «تقلب و  سوء استفاده» در نظام مهاجرتی تشدید کنند. همچنین این وزارت‌خانه‌ها باید اصلاحاتی در مورد برنامه روادید متخصصان ماهر خارجی ارائه کنند.

این نوع روادید برای خارجی‌ها در رشته‌های «خاص»، نیازمند مدرک آموزش عالی است و به صورت ویژه دانشمندان، مهندسان و برنامه‌نویسان رایانه را شامل می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار