مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان از ایجاد مرکز «اصالت‌سنجی آثار هنری قدیمی» و برپایی گالری «فرهنگ و هنر» در مجتمع فرشچیان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی گرامی  با اشاره به تغییر برنامه‌های جتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان اظهارکرد: با بررسی‌های انجام شده، برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مجتمع با رویکرد جدیدی ادامه می‌یابد.

وی افزود: یکی از اقدامات جدیدی که قرار است در این مجتمع صورت گیرد، برپایی گالری «فرهنگ و هنر» است؛ در این گالری هنرهایی از جمله نقاشی، خط، قلم‌زنی و میناکاری در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان گفت: این گالری به صورت یک نمایشگاه دائمی ایجاد شده و با هدف برندسازی هنری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر در آثار هنری وجود دارد این است که تبلیغات مطلوبی برای آثار قوی هنرمندان صورت نمی‌گیرد و آثار آن‌ها به فروش نمی‌رسد، از طرف دیگر خریدارانی هستند که برای آثار هنری هزینه زیادی می‌کنند ولی اثر خریداری شده توسط آن‌ها اثر ارزشمند و اصیلی نیست که این اتفاق برای گردشگران خارجی بیشتر رخ می‌دهد.

گرامی با اشاره به روند طرح برندسازی هنری در مجتمع فرشچیان خاطرنشان کرد: در ابتدا هنرمند اثر خود را به ما تحویل داده و بلافاصله این اثر در کارگروه رشته تخصصی مربوطه بررسی شده و رتبه می‌گیرد، سپس توسط اساتید آن رشته قیمت‌گذاری و شناسنامه‌ای برای آن اثر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسنامه آثار هنری با امضای اساتید و هنرمند خالق اثر تهیه می‌شود، اضافه کرد: توضیحات تخصصی راجع به سبک اثر مربوطه به علاوه قیمت اثر در شناسنامه آثار هنری درج می‌شود تا مشتری با اطمینان خاطر اثر مورد علاقه خود را خریداری کند.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان بیان داشت: با توجه به اینکه مجتمع فرشچیان فاقد یک گالری قوی و کامل بود، فضایی برای این منظور اختصاص یافته که پس از برطرف کردن برخی از مشکلات و انجام تعمیرات ساختمانی این فضا تا پایان فروردین ماه آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «اصالت‌سنجی آثار هنری قدیمی» در مجتمع فرشچیان تصریح کرد: جعل و کلاهبرداری در فروش آثار تقلبی به جای آثار قدیمی رواج یافته و آثار جعلی با مبالغ چندصد میلیونی خرید و فروش می‌شوند که باید از آن جلوگیری کرد.

گرامی اذعان داشت: به همین منظور پس از مشورت با اساتید صاحب‌نظر و اخذ مجوز از اداره کل ارشاد اسلامی، به زودی مرکزی را برای اصالت‌سنجی آثار هنری قدیمی راه‌اندازی کرده و با صدور گواهی اصالت برای اثر قدیمی از کلاهبرداری در این زمینه جلوگیری خواهد شد.

 مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان چندین سال است که به بخش خصوصی واگذار شده و هر سال دستخوش تغییر مدیریت شده است؛ از ابتدای اسفندماه سال گذشته مجدداً در این مجتمع تغییر مدیریت صورت گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.