رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس گفت: باتوجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها برای بورس، ضررهای اوراق بدهی شامل حال سهامداران نمی شود.

حمیدرضا مهرآور در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم ضررهای اوراق بدهی برای سهامداران اظهار کرد: باتوجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها برای بورس، ضررهای اوراق بدهی برای سهامداران وجود ندارد و صرفا ابزاری برای رقابت در بازار سرمایه است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته، دولت برای تامین منابع مالی لازم برای پوشش مخارج خود، بازار بدهی را رونق داد و همین اوراق، رقیب جدی برای سهام در بازار سرمایه شد؛ البته از دید بازار سرمایه، معاملات اوراق بدهی هم در این بازار انجام می‌گیرد؛ اما مردم سهام خود را فروختند و در بازار بدهی سرمایه‌گذاری کردند و به همین دلیل، بازار سهام رشد خوبی نداشت.

مهرآور خواستار دوطرفه شدن بازار سهام ایران شد و گفت: حیف است که بازار سرمایه ایران در الگوی جهانی کار کند و بازار آن یکطرفه باشد. این درحالی است که اخبار خوشی از بازار سرمایه در سال ۹۶ به گوش می‌رسد و صورتهای مالی شرکت‌ها که منتشر می‌شود، نویدبخش روزهای خوب است.

 رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که سهامداران به آینده بازار امیدوار بوده و به نقدشوندگی سهام خود اطمینان داشته باشند زیرا این امر سبب می‌شود که آن‌ها به جای سپرده‌گذاری در بانکها، سهام بخرند و مطمئن باشند که پول آن‌ها بلوکه نمی‌شود، در حالی که هم اکنون نقدشوندگی در بازار سهام ایران به شدت پایین است و همین امر، سبب می‌شود که مردم به جای اینکه در بازار سهام وارد شوند، سپرده گذاری در بانک‌ها را ترجیح دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار