مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی در مدارس مناطق عشایری استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،احمد ناصری در جریان برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی دانش‌آموزان استان در گرمی اظهار کرد: مرحله استانی جشنواره بازی‌های بومیمحلی دانش‌آموزان عشایری در منطقه انگوت شهرستان گرمی برگزار و تیمهای منتخب در این جشنواره معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در مرحله استانی از هفت منطقه عشایری استان برگزار شد، گفت:درجشنواره بازیهای بومی محلی دانش‌آموزان استان 10 تیم از مدارس دخترانه عشایری به تعداد 84 نفر و 9 تیم از مدارس پسرانه بتعداد 76 نفر از دانش‌آموزان عشایری دوره متوسطه اول و دوم شرکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره در استانافزود: هدف از برگزاری بازی‌های بومی و محلی ارائه تفریحات سالم و شاد و انجام بازی‌های بومیمحلی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم و هنر اصیل مردم عشایری دارند، است تا از این طریق بتوانیم در احیای این بازیها تاثیرگذار باشیم.

ناصری تصریح کرد: بازیهایبومی و محلی طی سال‌های گذشته در این استان به مرحله اجرا گذاشته شده و با علایق فرهنگی مردم منطبق بوده و از ویژگی‌های آن استفاده از ابزار و امکانات محل زندگی و عدم نیاز به تجهیزات و اماکن خاص است و از طرفی دانش‌آموزان را از آسیب‌های فضای مجازی دور می‌کند و تمامی اهداف و فرهنگ اصیل اسلامی در بطن این بازی‌ها ساری و جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی در تمامی مدارس عشایری استان اجرا می‌شود که در مرحله آموزشگاهیدر بین تمامی دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه در سطح استان در مناطق عشایری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.