مدیرکل هواشناسی استان گفت: اعتبار 170 میلیاردی برای راه اندازی 17 ایستگاه هواشناسی استان 170 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید باقری در آیین معارفه مدیر کل هواشناسی همدان افزود: این ایستگاه ها شامل ایستگاه اقلیم شناسی، جاده ای، پایش گرد و غبار و سایر ایستگاه ها است که برای احداث آن 170 میلیارد ریال اعتبار باید در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه همه ایستگاه های هواشناسی استان همدان باید خودکار شوند گفت: هدف این سازمان ارائه آمار و اطلاعات هواشناسی برای همه اقشار جامعه در اسرع وقت است تا این آمار مثمر ثمر قرار گیرد.
 
باقری گفت: سامانه ایستگاه ترویج هواشناسی کشاورزی (تهک) راه اندازی شده تا جامعه هدف به راحتی بتواند از مسائل روز در حوزه کشاورزی بهره مند شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 9 ایستگاه سینوپتیک، پنج ایستگاه اقلیم شناسی و 88 ایستگاه باران سنجی در این استان فعال است که در طول پنج سال همه آنها باید خودکار شوند.
 
وی با بیان اینکه 52 پرسنل در ایستگاه های هواشناسی استان همدان فعال هستند گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص، باید مجوز استخدام به این سازمان داده شود.
 
سید مهرداد حسینی مدیرکل سابق هواشناسی همدان نیز گفت: افزایش اعتبارات عمرانی و جاری، راه اندازی ایستگاه هواشناسی بهار، بازسازی هفت ایستگاه و راه اندازی ایستگاه کشاورزی از اقدامات انجام شده در سه سال گذشته است.
 
گفتنی است، در این آیین سعید باقری به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی همدان معرفی و از خدمات مهرداد حسینی قدردانی شد.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.