عضو هیات علمی دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، از ورود نسل جدید نرم افزارهای امنیتی به بازار خبر داد و گفت: به منظور تولید نرم افزارهای امنیتی که توانایی مواجهه با حملات نوین را داشته باشند، لازم است که متخصصان داخلی با روش های نوین و تغییر یافته این نرم افزارها آشنا شده و آموزش های لازم را در این خصوص کسب کنند.

شاخه امنیت ICT یکی از پردرآمدترین حوزه هاستبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر محسن گرامی با بیان این که نسل آینده نرم افزارهای امنیتی سعی می کنند بدون وابستگی به سخت افزار و تکنولوژی امنیت را افزایش دهد، گفت: شناخت مشکلات امنیتی و به کارگیری آموزش های لازم در این خصوص، منجر به تولید نرم افزارهای امنیتی به روز جامعه و در نهایت ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی شاخه امنیت در ICT را یکی از پردرآمدترین حوزه های فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و گفت: با اتخاذ سیاست های مناسب و گسترش آموزش های تخصصی در این زمینه می توان اشتغال در این حوزه را گسترش داد.

به گفته وی نسل فعلی نرم افزارهای امنیتی توسعه یافته نسل های پیشین خود هستند ولی نسل های جدید متفاوت با نسل های پیشین خود با آنالیز جدید و تغییر فرم و رفتار نسبت به سخت افزار و حملات وارد بازار خواهند شد.

گرامی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم جامعه به متخصصان امنیتی، ضروری است متخصصان داخلی با روش های نوین و تغییر یافته این نرم افزارها آشنا شده و آموزش های لازم را در این خصوص کسب نمایند.

وی تاکید کرد: مساله آموزش در شاخه امنیت یکی از مهم ترین اصول در تمام سازمان ها و کشور است که در این راستا، آموزش صحیح موجب آشنا شدن افراد با حملات و ریسک ها شده و آنها را برای مقابله با حملات مدرن آماده می سازد.

عضو هیات علمی دانشکده، تصریح کرد: با وجود فایروال ها و نرم افزارهای امنیتی، حملات سایبری همچنان ادامه خواهد داشت و هر روز به شکلی جدید مشکلاتی به وجود خواهند آورد و این به معنی نفی فایروال ها و نرم افزارهای امنیتی نبوده بلکه نشاندهنده نیاز به تحولی نوین در تولید نرم افزارهای امنیتی است.

وی در عین حال، گفت: ارتقای مهارت افراد، به حفاظت بهتر سازمان ها در برابر حملات کمک می کند.

گرامی در بخش دیگر سخنان خود، از تغییرات مثبت ایجاد شده در دوره ریاست جدید این دانشکده تقدیر کرد و گفت: در مدت دو سال گذشته، این دانشکده موفق به جذب پروژه های متفاوتی شده است.

وی عملکرد دانشکده در زمینه IT و ICT را خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این که گروه امنیت دانشکده در زمینه مسایل امنیتی با اتحادیه جهانی مخابرات همکاری داشت با اخذ عضویت آکادمیک با تلاش ریاست دانشکده در این نهاد بین المللی، امکان گسترش فعالیت ها نیز ایجاد شده است.

گرامی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده صورت گرفته در زمینهIT و ICT در کشور اظهار داشت: در سال جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده باید نکات جدیدی را مد نظر قرار دهند که در این میان مباحث مربوط به تهدیدهای امنیتی و جرایم رایانه ای در فضای مجازی نقش پر رنگ تری خواهد داشت.

وی افزود: دانشکده در زمینه جرایم رایانه ای و امنیت فضای تبادل اطلاعات فعالیت های خود را گسترش داده که با حمایت وزارت ارتباطات و سایر سازمان های مسوول، می تواند نقش موثرتری در به روز رسانی فناوریهای نوین در جامعه داشته باشد.

گرامی در ادامه از جمله مواردی که در دانشکده در زمینه امنیت مد نظر قرار خواهد گرفت به Software- Defined Everything اشاره کرد که نه تنها در زمینه شبکه بلکه در زمینه موارد دیگر نظیر دیتاسنترها و امنیت می تواند بسیار موثر واقع شود و گفت: در زمینه اینترنت همه چیز Internet OF Everything نیز فعالیت هایی در دانشکده شروع شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در تربیت افراد، از تدوین رشته های نوین در زمینه ICT در دانشکده خبر داد و خاطر نشان کرد: با مساعدت مسوولان ذیربط، پس از تصویب این رشته ها به صورت دوره های دانشگاهی و کوتاه مدت در این دانشکده ارایه خواهد شد.

منبع: سیتنا

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار