رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: مراجع رسیدگی کننده بر صلاحیت داوطلبان موظف هستند صرفاً براساس مواد قانونی به صلاحیت داوطلبان بپردازند.

تأیید صلاحیت داوطلبان خارج از مراکز قانونی وجاهتی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی‌تبار در نشست ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: قانون به صراحت مراجع پاسخگویی به استعلامات و استناد به مستندات را مشخص کرده که این مهم برای هیئت‌های اجرایی و نظارت قابل اجرا است.

وی افزود: مراجع رسیدگی کننده بر صلاحیت داوطلبان موظف هستند صرفاً براساس مواد قانونی و براساس دلایل و مدارک معتبر که توسط مراکز مستدل قانونی به مراجع اجرائی و نظارتی ارسال می‌شود به بررسی صلاحیت داوطلبان بپردازند و خارج از مراکز قانونی وجاهتی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: امیدوارم با حرکت در چارچوب قانون، حقوق شهروندی داوطلبان در مراحل انتخابات رعایت شود.

وی گفت: هیئت‎های اجرایی صلاحیت پنج هزار و 74 داوطلب شوراهای اسلامی روستا و یک هزار و 133 داوطلب حضور در شورای اسلامی شهرها را تائید کردند.

الهی‌تبار افزود: با توجه به اتمام زمان بررسی صلاحیت این افراد در هیئت اجرایی، مجدد صلاحیت افراد تائید شده در هیئت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اتمام زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی در هیئت نظارت نتایج توسط فرمانداری‌ها به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: صلاحیت افرادی که در هیئت اجرایی و هیئت نظارت تایید نشده است چهار روز مهلت دارند درخواست بررسی مجدد خود را ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات تاکنون به خوبی و در سلامت کامل به پیش رفته است و باید با جدیت و کوشش تا پایان انتخابات ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند، گفت: لازمه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، حضور سلایق مختلف در انتخابات است.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.